Cena rekonstrukce karlovarského nádraží, které leží na hlavní dvoukolejné trase z Ústí nad Labem do Chebu, dosáhne podle původních odhadů 46,5 milionu korun. Náklady se však ještě mohou změnit, konečné číslo bude známo až po dokončení tendru na dodavatele. České dráhy však nebudou muset zaplatit celou stavbu samy. Součástí rekonstrukce nádraží bude i úprava okolí a stavba lávky pro pěší přes koleje na sídliště Růžový vrch. Tyto náklady však zaplatí město včetně přípravy projektu.
Rekonstrukce budovy železniční stanice Karlovy Vary začne s mnohaletým zpožděním. V roce 2004 uzavřely ČD smlouvu s firmou Grandi Stazioni, která měla nádraží zrekonstruovat a následně dostat do dlouhodobého pronájmu, podobně jako tomu bylo s mariánskolázeňským nádražím nebo hlavním nádražím v Praze. Firma však rekonstrukci nezahájila a v roce 2010 smlouvu vypověděla, když zjistila, že je karlovarské nádraží v obzvlášť špatném stavu a bude nutné znovu ho postavit.
ČD se poté projektu ujaly. Navržená dvoupodlažní budova tvarem připomíná ledvinu a zahrnuje také prosklenou dvoranu. V horním patře, odkud bude vstup na nástupiště, bude ČD centrum. Budova nabídne také prostory pro komerční služby.