Akrobati z reklam trénují v jihlavských ulicích

Jihlava – Gymnastiku, akrobacii a umění naráz předvádí přímo v jihlavských ulicích parkourový tým Urban Sense. Své schopnosti předvádí divákům přímo na místě – parcích nebo ulicích – ale také například prostřednictvím videoklipů, k vidění je i v reklamách. Na parkour ovšem občas hledí lidé jako na vandalství. Členové Urban Sense však zdůrazňují, že nikdy nic nepoškodili.

Filozofie parkourového Urban Sense je stručná: lehkost a elegance. Trénovat se dá kdekoli, ideální jsou parky, schodiště a vysoké stěny. „Parkour je umění pohybu. Jde o to, zefektivnit své tělo, abychom mohli skákat, běhat,“ říká spoluzakladatel týmu Jan Hanko. Podle druhého spoluzakladatele Antonína Musila je možné spatřit členy týmu například v televizních reklamách. V českém parkourovém prostředí patří jihlavští Urban Sense k nejznámějším.

Reportáž Radovana Daňka (zdroj: ČT24)