Festival ProART přináší tanec v nejrůznějších podobách, představení a workshopy pod vedením sedmadvaceti pedagogů ze čtrnácti světových zemí – například Izraele nebo Chile. „Snažíme se žánry prolínat, vyzvat umělce, aby se nespecifikovali jen na svůj druh umění, ale aby se zajímali i o to ostatní. Jsou nové lekce herectví, storytellingu s Bárou Voráčovou, která je už známou brněnskou tváří, a máme lekce klavíru,“ říká Alena Pajasová, výkonná ředitelka festivalu ProART.
Mezi novými jmény se na festivalu objevili třeba Milan Ostrčil, osobnost současného tance, nebo klavírní virtuos Richard Pohl.
Jak vypadá propojení tance s dalšími žánry v praxi, o tom se každý může přesvědčit na večerních představeních. Předvedou se na nich někteří lektoři i hosté ze zahraničí. První večer zahájil rakousko-turecký tanečník Ziya Azazi s choreografií založenou na tradici tanců dervišů. „Taneční představení Dervish in Progress je spojením minulého a současného, setkáním tradic Východu a současného západního tance s moderními prvky. Mým cílem je naučit se používat tradiční taneční slovník v nové vizi, v dnešní podobě,“ říká Ziya Azazi.
Festival proART v Brně potrvá do příští neděle, kdy vyvrcholí workshopem a vystoupením izraelského souboru Liat Dror Nir Ben Gal Dance Company. Na další týden se pak přesune do Prahy.
