Oprava zvlněné D5 na Tachovsku se přesouvá na zítra

Benešovice (Tachovsko) - Kvůli poruše speciální brusky zmizí „hrb“ na 119. kilometru dálnice D5 z Plzně na Rozvadov až ve středu. Podle původního plánu ŘSD měla být asi deset centimetrů vzedmutá vozovka srovnána už dnes. Doprava na autostrádě bude přerušena jen v jednom ze dvou jízdních pruhů ke státní hranici.

„Zítra začneme kolem 08:00 a práce potrvají asi šest hodin. Dále budeme dva tři další dny odstraňovat menší schody na blízkých úsecích,“ uvedla mluvčí ŘSD Nina Ledvinová. Podle ní zatím nejsou na místě hlášeny žádné kolize. Oprava údajně nijak nezkomplikuje dopravu, ŘSD pouze upozorňuje řidiče na maximální pozornost při řízení. „Mají tendenci dívat se na naše dělníky a zpomalovat; žádáme je, aby byli ohleduplní a jeli plynule,“ dodala mluvčí.

Větší opravu úseku plánuje ŘSD na podzim, chce ji mít hotovou nejdéle do konce listopadu. Veřejnou soutěž vypíše v nejbližších dnech. Podle Ledvinové bude provedena najednou oprava celého úseku se všemi „hrby“, což by si mohlo vyžádat asi statisíce korun. Na jiné části D5 nemá zatím ŘSD podobné defekty hlášené.

Reportáž Magdy Trojanové (zdroj: ČT24)

Za závadu může počasí nebo stavaři

Zhruba deseticentimetrový hrb vznikl v místě, kde se betonová vozovka napojuje na asfaltovou. Jeho příčinou může být počasí nebo nekázeň dodavatele stavby. Dálnice, dokončená v roce 1997, už není v záruce. ŘSD na 119. kilometru za Kladruby před sjezdem na Benešovice instalovalo značky na snížení rychlosti na 80 km/hod.

„Neviděl jsem to jako problém, pokud řidiči skutečně zpomalí. Pokud to není sporťák, který má podvozek deset centimetrů nad vozovkou, tak to řidiči zvládnou,“ uvedl starosta nedalekého Kostelce František Trhlík.

Ilustrační foto
Zdroj: ČT24

Vzedmutí napříč vozovkou se objevilo zhruba ve stejném místě na D5 znovu přesně po dvou letech; 12. července 2010 se to stalo na 122. kilometru v úseku Benešovice - Rozvadov ve směru na Plzeň. Dálnice se zvedla až o 40 centimetrů a byla v jednom směru neprůjezdná šest týdnů. Defekt zavinilo horko i dodavatelé stavby. Podle ŘSD nebyl dodržen projekt v přechodu asfaltové a betonové vozovky. Opravu za 1,1 milionu korun zaplatily ze tří čtvrtin Dálniční stavby Praha a zbytek ŘSD.