Dodání všech třinácti nových regioshuttlů trvalo déle než rok, první vozidlo představily České dráhy v Jihlavě již na konci loňského října. Zbytek ale začal přicházet až v létě. Třináct nových vlaků ovšem zatím na Vysočině jezdit nebude, poslední dodané vozy ještě čekají technicko-bezpečnostní zkoušky. Do konce měsíce by ale do provozu již zasáhnout měly. Podle mluvčí Českých drah Kateřiny Šubové se ale s plným provozem nových motorových vozů počítá až od nového jízdního řádu, který začne platit druhou prosincovou neděli. Zatím motoráky od Stadleru jezdí v provizorním režimu, uvedla mluvčí.
Motorové vozy Regioshuttle zakoupily České dráhy s přispěním evropských peněz, které zprostředkoval kraj. Třináct vozidel proto musí zůstat v regionu, ty, které již jezdí, jsou často vidět i na hlavních elektrizovaných tratích u Havlíčkova Brodu, Žďáru nad Sázavou a Jihlavy. Další čtyři motoráky nakoupily dráhy ze svého, protože se ale nedohodly s krajem na financování jejich provozu, nakonec se z nich budou těšit cestující v jiných krajích.
Regioshuttly objednaly ČD ve dvou provedeních, kromě „vysočinské“ verze jezdí také „liberecká“ upravená k provozu na sklonově náročné trati do Harrachova. Všechny tyto vozy jsou první klimatizované motoráky v barvách ČD, oproti Regionovám, které na mnoha tratích nahradily, mají lepší podvozky a také vyšší maximální rychlost.