„Modernizace znamenala smysluplnou obnovu vozového parku ČD a kromě finančních úspor měla pozitivní vliv i na zaměstnanost v regionu. Výroba Regionov zajistila stabilizaci pracovních míst pro zhruba 250 zaměstnanců Pars nova a odhadem pro dalších cca 200 až 300 pracovníků u našich subdodavatelů,“ komentoval dnes ukončení výroby souprav Regionova předseda představenstva Pars nova Tomáš Ignačák.
Mluvčí společnosti Pars nova Michaela Linhartová řekla, že ukončení této velké zakázky nebude mít žádný vliv na počet zaměstnanců šumperského podniku. „Zaměstnanci, kteří se podíleli na této zakázce, byli převedeni na jiné projekty,“ uvedla.

Reportáž Moniky Bezuchové
Regionova představuje na českých lokálkách velký pokrok zejména pro ty cestující, kterým činí problém nastupovat do starších vlaků po schodech. Má nízkopodlažní část s plošinou a velkými dvoukřídlými dveřmi, kterými se dovnitř pohodlně dostanou vozíky handicapovaných cestujících, dětské kočárky i jízdní kola.
Od počátku provozu Regionov si ale lidé stěžují na hluk a nepohodlnou jízdu, což souvisí s jednoduchými podvozky původních motoráků, se kterými nemohl Pars při rekonstrukci mnoho udělat. Na problémy narazily České dráhy také ve chvíli, kdy chtěly rekonstruovaný motorák poslat na sklonově náročnou trať z Tanvaldu do Harrachova. Drážní úřad provoz Regionov na „zubačce“ nepovolil. Prokletím těchto jednotek je, že při rekonstrukci jim zůstal pohon pouze jedné nápravy. Proto mají Regionovy problémy s prokluzováním i jinde než na prudké trati do Harrachova.
České dráhy objednaly kromě nejrozšířenější dvoučlánkové verze také tříčlánkovou variantu nazvanou Regionova Trio. Těch bylo vyrobeno 26, dalších 211 Regionov je klasických. Ačkoli celkem vzniklo 237 jednotek, kvůli vložené tříčlánkové sérii má poslední vyrobená Regionova číslo 310.