Zabezpečení na nedávno modernizovaném koridoru Praha–Plzeň vypadlo

Rokycany – Mezi Plzní a Prahou nejezdily kvůli závažným poruchám zabezpečovacího zařízení vlaky. Později se železničářům podařilo zprovoznit alespoň jednu kolej, na spolehlivý provoz vlaků se mohli cestující spolehnout až po druhé hodině odpoledne. Výpadek zabezpečovacího zařízení zaznamenala Správa železniční dopravní cesty hned ve dvou úsecích trati, která je čerstvě po rozsáhlé modernizaci.

Informace o tom, co se děje na trati, přestali železničáři dostávat kolem desáté dopoledne ve dvou úsecích mezi Berounem a Plzní. „Porucha byla jak v úseku Kařízek – Chrást u Plzně, tak přímo ve stanici Zdice. Provoz byl nejprve úplně zastaven, po 11:00 se jej podařilo částečně obnovit, ve 12:18 byl provoz obnoven,“ uvedla mluvčí Českých drah Radka Pistoriusová. Po obnovení provozu musely vlaky jezdit pomaleji než obvykle, výsledkem byla až 90minutová zpoždění.

Zabezpečovací zařízení podle SŽDC zřejmě havarovalo kvůli poruše na lokomotivě, ke které došlo nedaleko. „Dlouho jsme hledali příčinu, souvisí na 99 procent s nehodou, která byla o kousek dál, v úseku Zbiroh–Rokycany,“ uvedl Jakub Ptačinský, mluvčí Správy železniční dopravní cesty. Lokomotiva měla vyhodit napájecí napětí, tím „spadlo“ i zabezpečení.

Komplikace spojené s poruchami zabezpečovacích zařízení poskytly cestujícím i železničářům nečekanou „rozcvičku“ na výluku, kterou pro trať Praha–Beroun–Plzeň naplánovala SŽDC na příští pátek (15. března). Celé dopoledne budou pracovníci správy opravovat trakční vedení mezi Hořovicemi a Kařízkem. Výluka může postihnout především provoz osobních vlaků, České dráhy očekávají, že budou mít zhruba desetiminutové zpoždění.