Město chce cyklistům otevřít spojení od Divadelní ulice k Benešově přes Malinovského náměstí, průjezd Údolní kolem Fakulty sociálních studií, obousměrný provoz jízdních kol potom bude možný v Jaselské a Marešově ulici. „Jedná se o pozitivní změny. Je to pozdě, ale přece,“ řekl předseda sdružení Brno na kole Martin Špaček, který se zástupci vedení města jednal. Poukázal přitom, že provoz jízdních kol zatím podporuje Brno spíše na okraji města, zatímco v centru vhodné podmínky nejsou. „Prioritou je, aby se cyklista dostal do této oblasti bezpečně, což zatím příliš nejde,“ uvedl Špaček. Dodal, že například ve srovnání s Ostravou dává Brno na cyklistiku velmi málo peněz – zatímco Brno investuje během tří let 28 milionů, v Ostravě to má být 510 milionů.
Podle primátorského náměstka Roberta Kotziana (ODS) je ale třeba brát ohled na „rozpočtové možnosti města“. I Martin Špaček připustil, že vedení města cyklistům více naslouchá. „Požadavkům odborné veřejnosti se snažíme vycházet vstříc. Problematiku řešíme s ohledem na bezpečnost provozu a rozpočtové možnosti města. Věřím, že vzájemná komunikace bude probíhat i nadále,“ podotkl náměstek Kotzian.