Do hospody nejen na pivo, ale i na kvíz

Brno – Do tuzemských hospod dorazily tzv. pubquizy. Vědomostní soutěže, které mají zákazníkům zpestřit večer u piva, jsou velmi populární například v anglosaských zemích. Jeden z brněnských klubů je úspěšně provozuje už několik let. Nyní začali dodávat hotové kvízy i do Prahy.

Klub nacpaný k prasknutí, rezervace zabrané na týden dopředu. U každého stolu sedí skupinka lidí a dohaduje se nad správnou odpovědí: „Kolik dní židé slaví chanuku?“ Hospodské kvízy, anglicky pubquizy, si našly cestu do českých barů a hospod a jsou stále populárnější.

„Někteří lidé na ně chodí pravidelně každý týden. Zarezervovat stůl si samozřejmě může kdokoliv, i lidé, kteří na kvízu nikdy předtím nebyli. Musí ale reagovat rychle, protože rezervace na další týden otvíráme den po konání kvízu a do půl hodiny jsou plné,“ upozornila marketérka Pubquizu Eva Gregorová.

Otázky jsou na všechna možná myslitelná témata. „Počínaje aktuálními událostmi, přes hudbu, sport až po molekulární genetiku, make-up nebo auta. Cokoliv vás napadne,“ řekl jeden z tvůrců kvízu Jiří Maňák. Autoři otázek mají absolutní volnost, jen by se neměli opakovat.

Některé otázky jsou lehčí, část je záměrně náročnější. To aby bylo kvízové klání mezi jednotlivými týmy skutečně napínavé. Kdo vyhraje, může získat třeba slevu na pití.

Víc než jen pivo

Do Brna přivezl pubquizy Holanďan Pieter Van de Vijver. Právě v jeho klubu se kvízové večery začaly pravidelně konat jako první. „Viděl jsem to v různých zemích. Rozjížděl jsem klub a chtěl jsem udělat nějakou zábavu,“ vysvětlil Van de Vijver. Začínal s kvízem v angličtině, protože právě v anglosaských zemích je tento způsob zábavy nesmírně populární.

Brzy zábava nelákala jen cizince žijící v Brně a tak přidal i kvízy v češtině. „Teď máme v pondělí a úterý kvíz v češtině, ve středu je speciální tematický kvíz, ve čtvrtek anglický kvíz. Kromě našeho klubu dodáváme kvízy pravidelně ještě na další dvě místa v Brně a jedno v Praze,“ pochlubil se Van de Vijver. A proč je podle něj zábava tak populární? „Není to jeden dlouhý zápas, jsou to spíš malé kousky, mezitím se dá pít a povídat si. Je to něco víc, než jenom jít na pivo,“ myslí si Van de Vijver.

Kdy a kam zajít na Hospodský kvíz? Podívejte se na web Pubquiz.cz.

Každý kvíz je originál. Pokud se použijí stejné, pak jen tehdy, když se konají paralelně v jeden čas na několika místech. Objednávají si ho i firmy. A baví nejen účastníky, ale i tvůrce kvízu. „Občas trávím hodiny tím, že dohledávám podrobnosti na internetu, abych se ujistil, že odpovědi, které autoři napsali, jsou správné. Což znamená, že se neustále dozvídám zajímavé věci,“ uzavřel Maňák.