Vysílání ČT k výsledkům druhého kola bylo sledovanější než u loňských sněmovních voleb

Uplynulé volby se staly v Česku jednou z nejsledovanějších zpravodajských událostí posledních let. Moment, který o volebním víkendu přitáhl k vysílání České televize rekordní množství lidí, přišel v 15:50, v době, kdy už bylo sečteno dost okrsků, aby bylo jasné, že zvítězil prezident Miloš Zeman, a čekalo se na jeho projev.

Video Události
video

Události ČT: Výsledky voleb v televizním studiu sledovalo víc lidí než loni

Souboj o Pražský hrad pomalu končil, souboj o diváka právě začínal. Krátce před uzavřením volebních místností spustily o sobotním odpoledni tři různé kanály své volební speciály – Česká televize, TV Nova, a Televize Seznam. Lidé sledovali počítání hlasů a doprovodné komentáře doma, v práci, v nemocnici nebo i třeba v hospodě u piva.

Jen v České televizi sledovalo sčítání a atmosféru u obou kandidátů 1,041 milionu lidí starších 15 let. V televizi Nova dalších 441 tisíc.

„Sobotní studio k druhému kolu prezidentských voleb bylo nejsledovanějším studiem od roku 2012, předčilo ve sledovanosti i studio k parlamentním volbám v roce 2017,“ uvedla vedoucí výzkumu a analýz ČT Renata Týmová.

Televize Seznam diváky zatím počítá v gigabitech. Datový tok na internetu se z průměrných šedesáti v sobotu vyšplhal na 160 Gb za sekundu. Největší byl kolem osmé hodiny večer.

Nejvíc lidí sledovalo vysílání ČT před čtvrtou hodinou

Nejsledovanějším momentem na České televizi bylo čekání na příchod nově zvoleného prezidenta. Před čtvrtou hodinou ho sledovalo téměř milion osm set tisíc diváků. Hodně lidí si potom ještě vše shrnulo prostřednictvím hlavních zpravodajských relací – Události v průměru sledovalo 1,2 milionu diváků. Pak už od zpravodajství odcházeli.

Vyšší čísla zaznamenaly zpravodajské weby. Podle analýzy Net Monitor se sobotní návštěvnost oproti běžné nevolební sobotě průměrně zvýšila o 88 procent.

Nejsledovanějším videem na internetových sítích, které se váže k prezidentské volbě, se stal konflikt ve volebním štábu Miloše Zemana, a to mezi hosty a novináři. Na facebookovém profilu pořadu Newsroom ČT24 ho vidělo přes milion lidí.