„Kolik toho chceš?“ ptá se v první ukázce na nový film BANGER. Alex, který dealuje nejlepší kokain v Praze, v podání Adama Mišíka. Jeho snem je ale nahrát vlastní píseň. Se svým producentem Láďou se vydává na jízdu městem, aby ke spolupráci zlákal rappera Sergeie Barracudu. Příběh jedné divoké páteční noci plný drog a rapu v režii Adama Sedláka přijde do kin na podzim, koproducentem je Česká televize.
Nejlepší kokain v Praze, rap a Adam Mišík točený na telefon. Nový film BANGER. představuje ukázku
„Myslím, že první záběry ukazují, jak bude BANGER. v kinech vypadat. Je intenzivní, bez příkras a opravdový, ale především jsme chtěli, aby se diváci u filmu bavili. Zajímavé pro mě také bylo oslovit pro roli Alexe Adama Mišíka a pracovat s ním takovým směrem, který by u něj nikdo nečekal,“ říká režisér Sedlák.
Stejně dynamické jako filmový příběh bylo i natáčení v pražských ulicích pouze na mobilní telefon. „Celý příběh se odehrává v jeden večer a je to pořádná jízda. Stejně tak na mě působilo i natáčení. Měl jsem pocit, jako by to byl jeden natáčecí den, i když jich bylo patnáct. Hodně momentů vznikalo spontánně přímo v danou situaci, takže bylo potřeba mít Alexovu energii hodně pod kůží,“ popisuje Mišík.
Vedle něj se ve filmu objeví ještě třeba Marcel Bendig, Anna Fialová, nebo právě rapper Sergei Barracuda, jenž ztvárňuje sám sebe. Casting trval šest měsíců a obsazení je mixem profesionálních herců i neherců.
Guerillová filmová jednotka
Štáb prý během natáčení v pražských ulicích a klubech připomínal profesionální guerillovou jednotku. „Rap je hudba ulice, a chtěl jsem, aby náš film působil jako film ulice. Volba natáčet na iPhone proto nebyla snahou ušetřit, ale především kreativní. Bylo jasné, že to tak musíme udělat,“ má jasno Sedlák.
„Cílem bylo příběh zachytit co nejvěrněji, nechtěl jsem, aby se kamera předváděla, jakkoliv na sebe upozorňovala, jako tomu je ve zvyku například v rapových videoklipech. BANGER. by měl být takový mix mezi Pusherem a Tancem v temnotách říznutý Superbad,“ popisuje dále.
Sedlákův přechozí film Domestik, minimalistická studie rozpadu těla i vztahu vrcholového sportovce, se objevil v Hlavní soutěži Mezinárodního filmového festivalu Karlovy Vary. Předtím natočil webseriál Semestr odehrávající se kompletně na plochách počítačů a telefonů, za nějž byl nominovaný na Ceny české filmové kritiky.