Fotografie architektury obvykle zachycují dům v efektních kompozicích, Václav Šedý k takovým fotografiím do kontrastu postavil snímky okolí, které často zůstane přehlédnuto, přestože s ním stavba musí komunikovat.
Šedý žije v Itálii a pracuje po celém světě. Na pražskou techniku ho přivedla teoretická práce, v níž popisuje právě vztah mezi prostorem a jeho obrazem. „Náš organismus je vytvořen tak, abychom se orientovali v prostoru. Sama příroda obrazy nevytváří, vytváří je člověk, to znamená, že za každým obrazem je myšlenkový proces, neobyčejně rychlý, spontánní a automatický,“ vysvětluje.
Galerie: Václav Šedý: Architektonická stavba a její kontext ve fotografickém obraze
Fotografický obraz architektonické stavby je podle něho důležitý. „Došlo k situaci, kdy se začíná s obrazem pracovat dříve než s technickým plánem. Pracujeme s konečnou představou stavby, která se pak realizuje,“ upřesnil.
Díky technickým možnostem se tak architekt stává fotografem stavby ještě předtím, než její projekt vůbec dokončí. Návštěvníci výstavy se s kontextem architektonické stavby ve fotografickém obrazu mohou seznámit ještě do 15. prosince.
