Noste knihy, sluší všem, přesvědčuje kampaň

Rozhovor o kampani Kniha ti sluší (zdroj: ČT24)

Hodí se ke všemu, vždycky padne a nikdy nevyjde z módy, platí o knihách. Svaz českých knihkupců a nakladatelů (SČKN) se rozhodl je v tomto týdnu představit jako součást moderního životního stylu všech věkových kategorií celorepublikovou kampaní „Kniha ti sluší“.

Projekt začíná 18. dubna, končí 23. dubna ve světový den knihy a autorských práv. Motivací k nákupu knih je úvodní křest CD autorského čtení. Na audioknihu nazvanou podle kampaně Kniha ti sluší načetli ukázky ze svých děl například Michal Viewegh, Petr Stančík, Petra Soukupová, Václav Větvička nebo Halina Pawlovská.

Kniha lidem sluší zvnějšku i vnitřně. Tím, že má člověk v ruce knihu, že čte, třeba i ve veřejném prostoru, se stává pro své okolí zajímavějším.
Martin Vopěnka
předseda SČKN

Jako dárek ji dostane každý, kdo si v týdnu kampaně koupí knihu v některém ze zapojených knihkupectví nebo navštíví některou z akcí pořádaných knihovnami (seznam všech najdou čtenáři na stránkách projektu).

Kampaň je zároveň benefiční. CD pro čtenáře knihkupci a knihovníci nakupují, peníze pomůžou projektu Světluška a Nadaci Leontinka, které je využijí na zpřístupňování knih lidem se zrakovým postižením. 

Jak jim kniha sluší, mohou čtenáři ukázat i doslovně, inspirovaní videoupoutávkou ke kampani – své soutěžní fotografie mohou nahrát na Facebook projektu.