S emisemi měl podvádět také Opel. Bude muset svolat 100 tisíc aut

Německá policie kvůli podezření z podvodů s emisemi u naftových vozů provedla razii v kancelářích automobilky Opel v Rüsselsheimu a Kaiserslauternu. Německé ministerstvo dopravy následně oznámilo, že spolkový úřad pro motorová vozidla KBA nařídí automobilce Opel svolat k úpravě zhruba 100 tisíc vozů kvůli nepřípustnému systému pro regulaci emisí.

„V současnosti se koná úřední jednání s cílem nařídit povinné svolání modelů Cascada, Insignia a Zafira,“ uvedlo německé ministerstvo. „Svolání zhruba 100 tisíc vozů se uskuteční v brzké době,“ dodalo.

Opel potvrdil prohledání kanceláří, kvůli vyšetřování ale žádné další detaily neposkytl. Jen uvedl, že spolupracuje s úřady, a prohlásil, že jeho vozidla splňují platné předpisy. 

Německé ministerstvo dopravy v červenci potvrdilo „úřední jednání“ vůči Opelu u třech modelů vozidel kvůli údajné manipulaci při čistění výfukových plynů. Stejné podezření se objevilo i u jiných automobilek.

Opel se brání: Vypínání softwaru bylo místy nutné

Opel se měl vyjádřit k fungování zařízení, které umožňuje vypnout čištění výfukových plynů. Zařízení umožní omezit čištění výfukových plynů v určitých jízdních situacích či podmínkách, například za nižší teploty nebo za nižších otáček motoru.

Automobilky tvrdí, že toto zařízení je potřeba kvůli ochraně motoru při vedrech nebo zimě. U mnoha modelů však existují pochybnosti, zda je to skutečně nutné, protože naftové vozy pak vypouštějí do ovzduší více škodlivých plynů.

Autoblogger Blažek: Dieselgate Opelu je srovnatelná s Volkswagenem jen v základním principu (zdroj: ČT24)

Podle autobloggera Jana Blažka je nynější vyšetřování Opelu srovnatelné s kauzou dieselgate v principu, rozhodně ale ne v rozsahu. „Je potřeba vzít v potaz, že současné podezření se týká jen jedné generace motorů. Na model Zafira se ukazovalo už od roku 2015,“ dodal Blažek.

Opel vlastní francouzská automobilka PSA, která ho koupila loni od americké automobilky General Motors. Díky převzetí Opelu a jím vlastněné britské značky Vauxhall se PSA stala druhým největším automobilovým koncernem v Evropě za německým konkurentem Volkswagen.