
Reportáž: Zdravotní pojišťovnu jde změnit do konce měsíce
Lidé nejčastěji mění kartičku pojištěnce proto, že jejich lékař nemá smlouvu s danou pojišťovnou, nebo kvůli možnosti čerpat preventivní programy. „Vysloveně negativních zkušeností, které by vedly k tomu, že by klienti odcházeli, podle mého názoru není mnoho,“ doplňuje prezident Svazu zdravotních pojišťoven Ladislav Friedrich.
Rok 2016 je současně vůbec prvním rokem, kdy je možné změnit pojišťovnu ve dvou termínech – na jaře a na podzim. V prvním případě šlo změnit pojišťovnu do 31. března s platností od začátku července, nyní jde změnit pojišťovnu do konce září s platností od Nového roku.
Pojišťovny akcentují dostupnost péče
Loni možnost změny využilo 150 tisíc lidí. Letos by jich podle odhadu pojišťoven mělo být o něco méně. Kvůli jarní vlně přechodů, kdy svou zdravotnickou záštitu vyměnilo bezmála padesát tisíc Čechů, také nyní pojišťovny v boji o nové klienty mírně polevují a víc než příspěvky z preventivních programů proto zdůrazňují hlavně dostupnost a rychlost péče.
„Máme nejvíce smluvních lékařů, takže našim klientům by se nikdy nemělo stát, že jim řeknou: Vás neošetříme,“ upozorňuje mluvčí VZP Oldřich Tichý. „Reagujeme na aktuální události,“ zdůrazňuje výhody VOZP její mluvčí Richard Medek. „Například v poslední době s výskytem žloutenky v Jihomoravském kraji jsme se jako první rozhodli proplatit celou vakcínu.“ Jiní vsázejí na snadnější komunikaci, například k ZPMV se lze zaregistrovat on-line, a to včetně novorozenců.