„Nabídneme občanům lepší standard cestování,“ uvedl tehdy náměstek hejtmana libereckého kraje Martin Sepp.
„Hlavním cílem těchto veřejných zakázek je zkvalitnit dopravu na železničních tratích v Libereckém kraji,“ řekl v březnu koordinátor dopravy v Libereckém kraji Petr Prokeš.

Vstup a reportáž Lucie Pokorné
Ani po půl roce kraj neoznámil, kdo soutěž vyhrál. Podle informací ČT nabídly nejnižší cenu České dráhy a zakázku i přes kritiku z kraje opět získají. „Nebude to stejné, protože v těch podmínkách soutěže je samozřejmě obnova vozového parku,“ uvedl Sepp. Starosty obcí v Jizerských horách postup kraje překvapil. Podle nich se takhle komfort cestování nikdy nezlepší.
České dráhy tak soutěž vyhrají s nejnižší cenou 105 korun na jeden vlakokilometr, ještě na jaře přitom byly skutečné náklady 136 korun na jeden vlakokilometr. Podle mluvčího Českých drah údaj není přesný a jde o průměrné náklady za poslední čtvrtletí loňského roku, a ne o průměrné náklady za celý loňský rok. Celkový průměr loňského roku je potom nižší (zhruba 105 korun za vlakokilometr) .
Označení Jizerskohorská dráha zahrnuje všechny tratě ve Frýdlantském výběžku a dále trati Liberec – Tanvald – Harrachov a Smržovka – Josefův Důl. O provozování osobní železniční dopravy od prosince 2011 se ucházejí České dráhy, Arriva a Viamont. Liberecký kraj soutěž na provozování regionální dopravy na trati z Liberce do Tanvaldu vypsal již v roce 2006, tehdy ale kvůli finančním požadavkům všech zájemců nakonec soutěž zrušil. Letos chtěl před cenou upřednostnit kvalitu služeb.