Semafor zrekonstruovali, potom vypnuli

Praha – Křižovatka na pražské Palmovce prošla před rokem rekonstrukcí za několik milionů, zrenovovány byly i semafory. Část investice byla zbytečná. Od počátku února jsou totiž světla vypnuta. Opatření má zlepšit plynulost automobilové dopravy v Sokolovské ulici, kde se často vytvářely kolony. Vůbec se ale nelíbí řidičům tramvají, kteří hlavní tah křižují při průjezdu ze Zenklovy ulice na estakádu ke Krejcárku. Problematický je pro ně především opačný směr, kdy nemají z trati potřebný rozhled do křižovatky.

O vypnutí semaforů rozhodla pracovní skupina, jejímiž členy jsou zástupci samosprávy, policie i dopravního podniku. Podle informací Prahy 8 měl zkušební provoz trvat měsíc, ale zatím nebyl ukončen. Městská část a policie jsou totiž s výsledky velmi spokojeny. Podle policejního mluvčího Tomáše Hulana je doprava v Sokolovské mnohem plynulejší než dříve. Ani okolní křižovatky nejsou auty tolik zahlcovány.

Řidiči tramvají, kteří musí dávat přednost záplavě aut, přitom však do křižovatky řádně nevidí, ale jenom čekají, kdy se někdo z nich se zrychlenými auty srazí. Podle Vladimíra Kučery, řidiče tramvaje a zástupce Odborového sdružení pracovníků elektrických drah a autobusové dopravy, je štěstí, že se v místě dosud tramvaj s autem nestřetla. „Tramvaje od Krejcárku najíždějí pod nepříjemným úhlem, nevidí na automobily přijíždějící od Invalidovny,“ upozornil.

Řidiči tramvají se také obávají, že při intenzivnějším provozu automobily křižovatku ucpou a tramvaje budou nabírat zpoždění. Vladimír Kučera se domnívá, že řešení by mohlo být, kdyby tramvaje měly v křižovatce přednost.

Vedení dopravního podniku ale v současné podobě křižovatky nevidí problém. Podle mluvčí Ilony Vysoudilové automobily většinou dávají tramvajím přednost, i když nemusí. Mluvčí dodala, že pokud si budou řidiči hromadně stěžovat, zkušební provoz se zastaví.