Tratě poničené povodní stále nejsou v pořádku

Děčín – Oprava železničních tratí, které loni v létě poškodila povodeň, stále neskončila. Dráha z Děčína přes Českou Kamenici do Rumburka je uzavřena nepřetržitě a oprava potrvá ještě dlouho. První dubnovou sobotu k ní přibude také opětovná uzavírka hlavní děčínsko-liberecké trati v úseku Děčín–Benešov nad Ploučnicí. Výluka rychlíkové trati potrvá do 29. dubna, práce na nejvážněji poškozeném úseku mezi Českou Kamenicí a Jedlovou skončí podle mluvčího Správy železniční dopravní cesty Pavla Hally až v červnu.

Mezi Českou Kamenicí a Jedlovou jezdí od povodní náhradní autobusová doprava. Kdyby tudy chtěl projet vlak, musel by létat. Koleje na několika místech visí ve vzduchu, mostky jsou poškozené a zpevněné podpěrami. V zimě práce na trati ustaly, stavební dělníci se k nim vrátili až koncem března. Podle mluvčího Hally nebylo možné s opravami začít dřív, protože v oblasti stále ležel sníh a okolní plochy byly podmáčené. „Poškozený úsek vede úzkým údolím v lesnatém terénu, silnice je úzká a jedna její část ani není určena pro nákladní automobily,“ zdůraznil.

Trať, která vede z Děčína do České Lípy a Liberce, je na tom jenom o trochu lépe. Vlaky po ní sice jezdí, ale musí často zpomalovat – kromě poškozených míst tak činí také u přejezdů, které nefungují. Situaci by měla vylepšit výluka, která potrvá skoro celý duben. Náhradní autobusová doprava tak bude jezdit na několika linkách výchozích z Děčína, které nahradí jak vyloučený úsek do Benešova nad Ploučnicí, tak poničenou rumburskou dráhu. Poslední čtyři dny výluky od 26. do 29. dubna bude cestování vlakem na východ od Děčína ještě komplikovanější, výloučený úsek českolipské trati se totiž prodlouží až do Horní Police.

Kvůli výluce mohou mít problémy i nákladní dopravci, protože mezi Českou Lípou a Děčínem jezdí denně několik párů nákladních vlaků. Ty teď budou muset jezdit dlouhou oklikou.