Tábor zakázal průjezd kamionů částí města, řidiči musí po dálnici

Tábor zakázal průjezd kamionů částí města (zdroj: ČT24)

V Táboře začal na řadě silnic platit zákaz vjezdu automobilům nad 12 tun. Nákladní doprava musí nově více jezdit po dálnici kolem města. Řidiči kamionů doposud často využívali průjezd Táborem, aby se vyhnuli mýtnému. Další omezení by mohlo přijít až po stavbě jižního obchvatu.

„Tento zákaz výrazně pocítí především lidé na severní části města, kde by se měl zásadně snížit provoz. Nákladní doprava se ve velké části přesune na dálnici,“ uvedl táborský starosta Jiří Fišer (Tábor 2020).

„Chráníme obyvatele před tím, aby si řidiči nákladních automobilů zkracovali cestu nebo se vyhýbali placení mýtného,“ dodává místostarostka Tábora Michaela Petrová (Jinak!).

Zákaz vjezdu automobilů nad 12 tun do některých částí města umožnila novela zákona o pozemních komunikacích v roce 2016. Podmínkou je, aby existovala objízdná trasa – ta v případě Tábora vede po dálnici. Tábor musel ve spolupráci s Jihočeským krajem na všechny trasy umístit potřebné značky. Zákaz proto začal platit až letos 11. prosince.

Zákaz vjezdu automobilů nad 12 tun v Táboře-Čekanicích
Zdroj: ČT24

Radnice zákaz nařídila vyhláškou, jejímu uvedení do praxe ale předcházel zdlouhavý proces. „Potřebujeme veškerá příslušná povolení, jednak od dopravního inspektorátu policie a jednak od majitelů komunikací,“ popsala místostarostka. 

Kamiony teď nově nesmí v Čekanicích odbočit do Družstevní ulice, ale už delší dobu existuje v této městské části ještě přísnější omezení – Soví ulicí nesmí projet auta těžší 2,5 tuny. Jedním z hlavních důvodů je škola na této frekventované trase. Řidiči nákladních aut ale zákaz často nerespektují.

V Údolní a Lužnické ulici omezení průjezdu nebylo možné, chybí objízdná trasa
Zdroj: ČT24

Omezit těžkou dopravu v Táboře nebylo možné všude – třeba v Údolní a Lužnické ulici nebo v městské části Čelkovice. Tento úsek nemají kamiony kudy objet. Jižní část města by měla od nákladní dopravy ochránit až přeložka od Tesca směrem na Slapy.

„Tato stavba je ve fázi územního řízení. Vydání územního rozhodnutí se očekává v první polovině roku 2018,“ řekla místostarostka Petrová. Pokud půjde vše dobře, s výstavbou tzv. jižního obchvatu by se mohlo začít během několika let.

  • mohou ho nařídit obce, umožnila jim to novela zákona o pozemních komunikacích platná od 1. ledna 2016
  • týká se komunikací II. a III. třídy, musí existovat objízdná trasa, podmínkou je vyjádření dopravní policie
  • průjezd musí obce umožnit vozům, které v ní mají nakládku či vykládku, údržbu, opravu nebo v ní sídlí