Sociální sítě v roce 2015 nezaznamenaly jen velké události, ale také technické změny. Reklamy zaplavily Instagram, Twitter spustil ankety, na Facebooku se zase hromadně měnily profilové fotky. Rozšířilo se také sdílení videí.
Novinky a trendy na sociálních sítích
Největší sociální síť Facebook prošla v roce 2015 hned několika změnami. Uživatelé je mohli zaznamenat například v červnu, kdy celou sociální síť zaplavily profilové fotky s duhovým filtrem. Stalo se tak poté, co Nejvyšší soud v USA povolil manželství homosexuálů ve všech 50 státech. Profilové fotky si lidé hromadně měnily také po tragických událostech v Paříži, kdy si během 24 hodin na podporu obětí útoku fotku změnila více než 1 miliarda uživatelů. Nejnověji mohli uživatelé změny zaznamenat při premiéře sedmého dílu Star Wars, kdy si do profilovek mohli přidat efekt světelného meče.
Nezůstalo ovšem jen u fotek. U vybraného vzorku uživatelů z Velké Británie a Kalifornie byla již spuštěna možnost nastavit si videosekvenci místo statického profilového obrázku. Novinku – tzv. „Reactions“ si pro změnu vyzkoušeli uživatelé v Irsku a Španělsku. Místo klasického tlačítka „like“ jim Facebook poskytl sedm ikon pro vyjádření různých emocí – mimo jiné vztek, lítost, smutek nebo překvapení. Nové využití dostala také aplikace Safety check, která byla dosud dostupná pouze v oblastech zasažených přírodními katastrofami. Po pařížských útocích mohli uživatelé největší sociální sítě pomocí této aplikace dát vědět svým blízkým, že jsou v pořádku a v bezpečí.
Facebook rovněž rozšiřuje testování svého streamování videí, služby Facebook Live. Zatím ji testovala jen hrstka celebrit, ale zájem Facebooku se obrací k ověřeným stránkám značek i k vybraným běžným americkým uživatelům. Na rozdíl od například Periscopu by živé video mělo zůstat trvale na stránce. Možnost živého sdílení videa bude zatím i nadále dostupná pouze přes facebookovou aplikaci pro operační systém iOS. V průběhu streamování videa je možno zjistit počet sledujících, jména přátel, kteří video sledují a samozřejmě komentáře v reálném čase.
V roce 2015 Twitter umožnil sdílení videí. Nejprve mohli uživatelé telefonů s operačními systémy iOs nebo Android natočit a připojit video ke svému tweetu, nyní je již možné video připojit i přes webové rozhraní. Omezeno je délkou 30 vteřin a velikostí 512 MB. Twitter nabízí i jednoduchý editor, kde je možno videa na 30 sekund zkrátit.
Nová funkce Twitteru nazvaná Moments, která zatím funguje pouze v USA, vyhledává klíčové události a témata, a to bez nutnosti autory tweetů přímo sledovat. Možnost sledování naopak je u konkrétních momentů. Získáte tak kompletní přehled o událostech včetně fotografií a videí k danému tématu. Konkrétní moment je vždy stručně popsán a pod ním následují tweety, vybírané editory ve spolupráci s testovacími partnery, kterými jsou zástupci různých světových médií.
Ke konci roku Twitter zavedl možnost ankety o dvou možnostech. Službu nazval Poll. Hlasování je zveřejněno 24 hodin. Podle uživatelů má ovšem funkce mnoho nedokonalostí, někteří uživatelé například možnosti nevidí, pokud tweet nerozkliknou, nebo se hlasování neukazuje v alternativních klientech. Hlasující také nevidí výsledek dříve, než sami odhlasují.
Fotografická sociální síť letos přišla o svou nejtypičtější představitelku – čtvercovou fotografii. Nově mohou uživatelé nahrávat i obrázky v původním obdélníkovém formátu. Fotky je rovněž možno posílat v přímých zprávách, tzv. Direct messages. Novinkou je také to, že uživatelé této sítě ve svém feedu naleznou od 30. září reklamní sdělení.