Lerch se chce zaměřit na agresivní řidiče a alkohol za volantem

Praha - Policejní prezident Martin Červíček dočasně pověřil vedením dopravní policie Tomáše Lercha. 37letý Lerch v minulosti působil na dopravním inspektorátu v Mělníku a na ředitelství dopravní policie. Za svou prioritu považuje agresivní řidiče, chtěl by se zaměřit také na problematiku alkoholu a drog za volantem. Za aktuální úkol, který před policií stojí a který se dotkne motoristů, označil nadcházející rekonstrukci dálnice D1.

Lerch ve funkci nahradil Leoše Tržila, který dopravní policii řídil přes čtyři roky; nyní vede policisty v Jihomoravském kraji. Lerch dnes uvedl, že by chtěl na Tržilovu práci navázat. Policisté budou podle něj hlídkovat hlavně u rizikových míst. „Není naší prioritou za každou cenu postihovat protiprávní jednání, ale zaměřit se na ta místa, kde s sebou protiprávní jednání nese vážné následky,“ odmítá námitky, že policie měří rychlost tam, kde nejvíc „vybere“. 

Nový šéf dopravní policie dále sdělil, že k velkým celoplošným akcím typu Kryštof se vracet nebudou. Větší akce se budou vždy vázat k rizikovějším obdobím, jako je například začátek a konec prázdnin. Bojovat chce i proti špatnému technickému stavu aut. „Naším cílem je, aby služba dopravní policie nebyla chápána jen jako represivní orgán, ale především jako služba motoristům a ostatním účastníkům silničního provozu,“ dodal Lerch.

Stará vozidla ohrožují bezpečnost

K legislativní změně bude muset podle Lercha dojít také v problematice obnovy starých vozidel na českých silnicích. „Vidíme problém u vozidel po dopravních nehodách, kdy vozidlo s fatálními následky a škodou se vrací do provozu s opravou, která třeba ani není provedena autorizovaným servisem,“ podotkl. Na další technickou prohlídku pak automobil může jít klidně až za dva roky dalšího provozu. „Pokud takové vozidlo zaviní dopravní nehodu, pak následky bývají fatálnější,“ připomněl.

Chce tedy prosadit, aby vozidla po autonehodě musela povinně na technickou kontrolu. „Chceme nalézt takový systém, který donutí provozovatele, aby vozidlo, než ho uvede do provozu po té dopravní nehodě, dostal STK. Řešení může být několik. Jednou z variant může být třeba to, že u takového vozidla budou odebrány registrační značky, osvědčení o registraci vozidla, sloupnuty známky o provedené technické kontrole,“ uvedl.

Policejní prezident Červíček výběr Tržilova blízkého spolupracovníka Lercha do vedení zdůvodnil tím, že chce, aby dopravní policie navázala na současné pozitivní výsledky. „Já osobně předpokládám, že policie nesleví z trendu, kterým se podařilo určitým způsobem zvrátit situaci na českých silnicích,“ uvedl policejní prezident. V loňském roce na silnicích zemřelo méně než 700 lidí, což je podle něho nejméně od roku 1961.

Na dopravní policii panuje dvojvládí - proto je Lerch jmenován dočasně

Červíček se také vyjádřil ke dvojvládí, které již 21 měsíců panuje na dopravní policii. Formálním šéfem je totiž stále dlouholetý šéf „dopravky“ Zdeněk Bambas, kterého v roce 2007 tehdejší vedení policie odvolalo. Předloni v létě ale toto rozhodnutí kvůli nezákonnosti zrušil ministr vnitra Jan Kubice, Bambas se tak do své funkce vrátil. Od té doby je však na studijním pobytu. Právě kvůli tomu, že formálně je Bambas stále v čele dopravní policie, Červíček Lercha jejím vedením zatím jen dočasně pověřil.

Výběr redakce

Aktuálně z rubriky Domácí

Policie během adventu posiluje hlídky, aktivnější jsou ale i kapsáři

Ozbrojení policisté jsou tradiční a již standardní součástí bezpečnostních opatření během období adventu. Na řadě míst je doplňují i městští strážníci. Vlastní bezpečnostní opatření zavádějí i některá města. Například vjezdy na náměstí, kde jsou trhy, osazují zábranami. Podle policie jde nicméně v celé šíři o preventivní opatření.
před 2 hhodinami

Klasickým restauracím přebírají zákazníky fastfoody. A přibývá jich

Restauracím rychlého občerstvení se v tuzemsku daří a podle provozovatelů pokladních systémů přebírají část zákazníků tradičním podnikům. Zavedené řetězce rozšiřují síť svých poboček a přicházejí i nové značky, které jsou zaměřené i na zdravější stravování. Provozovatelé i analytici očekávají další růst fastfoodového sektoru. Lidé podle nich stále častěji vyhledávají rychlost, jednoduchost a moderní prostředí.
před 4 hhodinami

Středula a Zajíček v Duelu ČT24 mluvili i o tom, že se Babiš vzdá Agrofertu

„Pokud bude sledovat obvyklé zahraniční modely, mělo by být dostatečné,“ zhodnotil avizované řešení střetu zájmů pravděpodobného budoucího premiéra Andreje Babiše (ANO) prezident Hospodářské komory Zdeněk Zajíček (ODS). Babiš před pár dny uvedl, že akcie Agrofertu bude spravovat prostřednictvím trustové struktury nezávislý správce. Potomci předsedy ANO získají firmu až po jeho smrti. „Ten signál je jasný, ale je potřeba kontrolovat, jak svá slova bude Babiš praktikovat,“ poznamenal šéf Českomoravské konfederace odborových svazů Josef Středula. Hosté Duelu ČT24 moderovaného Martinem Řezníčkem debatovali také o průměrné mzdě či zadlužení státu.
před 4 hhodinami

Průzkum: Dle většiny lidí se Turek na ministra nehodí. Motoristé náhradu nehledají

„Je jasné, že polarizuje společnost,“ řekl v Otázkách Václava Moravce o nominantu na ministra životního prostředí Filipu Turkovi (za Motoristy) předseda poslaneckého klubu Motoristů Boris Šťastný. To potvrzuje i výzkum Kantaru CZ pro Českou televizi, v němž většina respondentů uvedla, že Turek není vhodným kandidátem na ministra. Podle ministra průmyslu v demisi Lukáše Vlčka (STAN) je Turek nekompetentní a do vlády nepatří. S europoslancem Alexandrem Vondrou (ODS) a místopředsedou sněmovny Patrikem Nacherem debatovali také o střetu zájmů Andreje Babiše (oba ANO) a rozpočtu.
včeraAktualizovánopřed 5 hhodinami

Turek na pondělní jednání s Pavlem ze zdravotních důvodů nedorazí, oznámil Hrad

Kandidát Motoristů na ministra životního prostředí Filip Turek v pondělí nedorazí na plánované jednání s prezidentem Petr Pavlem. V neděli pozdě odpoledne to oznámil Hrad s tím, že se Turek omluvil ze zdravotních důvodů. Dříve mluvčí Motoristů Barbora Šťastná uvedla, že poslanec podstupuje vyšetření a intenzivní medikaci.
včeraAktualizovánopřed 5 hhodinami

Zavoral a Novák diskutovali o možných změnách financování médií veřejné služby

Budoucí koaliční vláda ANO, SPD a Motoristů avizovala, že nahradí koncesionářské poplatky za veřejnoprávní média přímou platbou ze státního rozpočtu. Podle místopředsedy sněmovny Patrika Nachera (ANO) by změna mohla vstoupit v platnost nejdříve od roku 2027. O možných dopadech této změny v Otázkách Václava Moravce hovořili generální ředitel Českého rozhlasu (ČRo) René Zavoral a předseda Rady České televize (ČT) Karel Novák. Pozvání do pořadu nepřijali dva kritici současného modelu financování médií veřejné služby – místopředseda Rady pro rozhlasové a televizní vysílání Vadim Petrov a někdejší předseda Rady ČT a současný radní Pavel Matocha.
před 8 hhodinami

Lyžování v Itálii se tuto zimu kvůli olympiádě citelně prodraží

V tuzemsku roste zájem o lyžování v Alpách. Letos se tam chystá o desetinu Čechů víc než loni, vyplývá z dat cestovních kanceláří a rezervačních platforem. Tuto sezonu si ale lyžaři budou muset připlatit. V době zimní olympiády, která v Itálii začíná 6. února, se v tamních střediscích zvýší ceny až na pětinásobky. Kvůli tomu se zvedá zájem i o menší lyžařské areály – a to i v sousedním Rakousku nebo ve Francii.
před 10 hhodinami

Čeští vědci by si měli více věřit, zaznělo v Událostech, komentářích z ekonomiky

České start-upy i zavedené společnosti vyvíjejí špičkové technologie, se kterými jsou úspěšné v tuzemsku i na mezinárodním poli. Stát se je snaží motivovat přímo prostřednictvím různých dotací, ale i nepřímo skrze daňové odpočty na výzkum a vývoj. Navzdory tomu se česká ekonomika v takzvaném indexu inovativnosti spíše propadá. O příčinách poklesu a možnostech zlepšení v Událostech, komentářích z ekonomiky debatovali výzkumnice z Technické univerzity Liberec Markéta Hujerová, výkonná ředitelka Czechitas Senta Čermáková a hlavní ekonom ČSOB Jan Bureš. Debatou provázely Vanda Kofroňová a Tereza Gleichová.
před 11 hhodinami
Načítání...