Nová silnice mezi Ostravou a Opavou v dohledné době nebude

Ostrava - Nového hlavního tahu mezi Ostravou a Opavou se řidiči jen tak nedočkají. Návrh rozpočtu ministerstva dopravy pro příští rok totiž s penězi pamatuje pouze na už rozestavěný úsek Mokré Lazce - Velká Polom. Na zahájení staveb navazujících  částí - to je prodloužená Rudná a severovýchodní obchvat Opavy - peníze ale ministerstvo nemá.

Mezi Mokrými Lazci a hranicí okresu Ostrava se mělo už teď jezdit po nové čtyřpruhové silnici. Je tu ale stále jen obrovské staveniště. Státu chybí peníze. „V posledních měsících trpíme vysokou prašností, nadměrným hlukem při přepravě nákladních aut. Jsme z toho nešťastní, protože stavba měla být letos dokončena, ale bohužel je zase termín odložen do roku 2015,“ stěžuje si starostka Hrabyně Zdeňka Jordánová. Deset kilometrů dlouhý úsek pomůže urychlit dopravu a zároveň odvede auta z center obcí. Např. Hrabyní jich teď projíždí až 15 tisíc za den. Stavba sice občas stojí, jindy pokračuje jen hlemýždím tempem, přece ale postupuje. Oproti tomu peníze na prodlouženou Rudnou, která by na jižní část rozestavěné silnice měla navázat, zase nejsou žádné. „My už jsme na svém území přivítali za poslední tři roky dva ministry dopravy, všichni situaci chápou, projevují účast, snaží se pomoct, výsledek bohužel všichni vidíme,“ říká ironicky místostarosta Ostravy-Poruby Petr Mihálik.

Reportáž Dagmar Famfulíkové (zdroj: ČT24)

Centrem Ostravy Poruby projede denně 20 tisíc aut. Jsou mezi nimi i kamiony. Lidé trpí hlukem a znečištěným ovzduším. Podle ministerstva dopravy ale stát peníze na prodlouženou Rudnou bez přispění EU v dohledné době mít nebude.

Nová silnice z Mokrých Lazců do Velké Polomi má být hotová za tři roky. Kdy ale stát dokončí také zbývající části hlavního tahu mezi Ostravou a Opavou, ministerstvo dopravy zatím neví. Odhaduje pouze, že to nebude před rokem 2020.