Druhý den Grand Prix nabídl kvalifikační tréninky

Brno – Už v pátek odstartovala na brněnském automotodromu Velká cena silničních motocyklů. Do města každoročně přiláká desetitisíce fanoušků. Ti se dnes kromě volných jízd mohli těšit i na kvalifikační tréninky všech tři kategorií – Moto2, Moto3 i nejpopulárnější MotoGP. Největší nápor návštěvníků se tradičně očekává v neděli, kdy se jedou samotné závody. Pokud se vydaří počasí, očekávají pořadatelé na okruhu kolem 200 tisíc diváků.

Včerejší den na Masarykově okruhu nabídl sérii volných tréninků a jeden trénink kvalifikační – v mládežnické kategorii Rookies Cup. Dnes od 12:35 se jel kvalifikační trénink kategorie Moto3, na který odpoledne navázala kvalifikace MotoGP a Moto2. Ve svých kategoriích uspěli i čeští jezdci Lukáš Pešek a Karel Abraham, kteří se kvalifikovali do zítřejšího závodu MotoGP, v závodu Moto3 se zítra předvede Jakub Kornfeil. Celý den na Masarykově okruhu zakončil od 16:30 závod už zmíněného Rookies Cupu, který vyhrál sedmnáctiletý český jezdec Karel Hanika.

Program závodního víkendu najdete zde.

NO COMMENT: Atmosféra druhého dne Grand Prix (zdroj: ČT24)

Letošní ročník přináší hned několik novinek. „Největší změna se týká nedělního programu, kdy je posunutý hlavní závod už na 13. hodinu a teprve po něm se pojede kategorie Moto3,“ popsal mluvčí Automotodromu Brno Jiří Smetana. Další novinkou je i mimořádná příležitost projít si po skončení závodů dráhu okruhu. „Budou se moci projít a vyfotit tam, kde ještě před hodinou, hodinou a půl byly ty největší světové hvězdy,“ lákal fanoušky Smetana. 

Stánkaři pod lupou, kempy praskají ve švech

Na poctivost prodejců právě v okolí Masarykova okruhu se v období závodů zaměřila Česká obchodní inspekce. „Nejčastějším porušením bývá neseznámení spotřebitele s cenou, neuvedení objemových jednotek u podávaných lihovin a v jednom případě došlo k předražení,“ popsala prohřešky prodejců ředitelka České obchodní inspekce Brno Tatiana Neuhybelová. 

Chyby našli inspektoři u celé poloviny prodejců. Naopak poctivější jsou letos fanoušci, falešných vstupenek oproti loňsku masivně ubylo. A sportovních nadšenců zatím dorazilo více než loni. „Teď nám najíždí spousta karavanů, máme jich tady asi 120, nestačí nám kapacita zásuvek,“ potvrdil provozovatel kempu Josef Jelínek.

První dva dny bez problémů  

Bez dopravních problémů se obešel první i druhý den Velké ceny. Nájezd fanoušků na okruh byl plynulý, což se týkalo i hlavní dopravní tepny, kterou je dálnice D1. Strážníci i policisté dnes registrovali mírně zvýšený provoz oproti loňsku. Na parkovištích kolem okruhu a v přilehlých kempech parkovalo asi 5 900 aut,  1 700 motorek, 140 karavanů a 40 autobusů.

Klidná byla podle policie i noc v Brně a okolí automotodromu. „Při kontrolách jsme narazili na pět hříšníků jezdících po Brně pod vlivem alkoholu. Největším hříšníkem byl řidič čtyřkolky, kterého přistihli brněnští strážníci - nadýchal 3,5 promile. Jeden řidič jel pod vlivem drog,“ dodal brněnský policejní mluvčí Pavel Šváb.

Podle výkonné ředitelky Automotodromu Brno Ivany Ulmanové byla páteční návštěvnost patrně vyšší než loni. Konkrétní čísla ale neuvedla. „Nezaznamenali jsme žádné větší komplikace v areálu ani v jeho okolí, elektronický vstupenkový systém funguje a na rozdíl od loňského roku zmizely pokusy o jeho překonání,“ potvrdila Ulmanová. 

Návštěvníkům pořadatelé doporučují, aby k cestě na okruh využili kyvadlovou dopravu, kterou zajišťuje z Mendlova náměstí autobusová linka 400. Ve špičce pojede v intervalu kolem dvou minut. 

Hromadná doprava

Během závodu Grand Prix jezdí na Masarykův okruh mimořádná kyvadlová doprava. Pro návštěvníky závodiště je doprava zdarma.

400 - Linka jezdí z Mendlova náměstí na Masarykův okruh a zpět. Jízdní řád najdete zde.

X - Okružní linka jezdí po trase Masarykův okruh - Popůvky - Žebětín - Masarykův okruh. Jízdní řád najdete zde.

Policisté také nabádali motoristy, aby vzhledem k opravám dálnice D1 nenechávali příjezd do areálu na poslední chvíli. Měli by se také vyhnout Žebětínu, jehož část je letos staveništěm. Tato městská část je i přesto průjezdná. Hlavní příjezdové trasy jsou ale přes dálnici. V terénu jsou stovky policistů a městských strážníků.