TÉMA

Jan Kroupa

Hamáček neuspěl se žalobou na Seznam.cz kvůli tvrzením o Vrběticích

Bývalý ministr vnitra Jan Hamáček (ČSSD) neuspěl se žalobou na majitele webu Seznam.cz a reportéry Jana Kroupu a Kristinu Cirokovou kvůli tvrzením o jeho záměru vyměnit kauzu Vrbětice za ruské vakcíny. Server mu nemusí platit, rozhodl v úterý soud. Soudkyně Eva Harmachová žalobu Hamáčka vůči serveru zamítla, protože podle ní nebylo zasaženo do osobnostních práv exministra. Žalobu vůči Kroupovi a Cirokové rovněž zamítla, protože reportéři nejsou v dané věci jako zaměstnanci serveru takzvaně pasivně legitimováni, což znamená, že nejsou nositelem hmotně-právní povinnosti, o kterou v řízení jde.
31. 5. 2022Aktualizováno31. 5. 2022, 14:32|

Deset let a 43 výroků aneb Proměny pohledu na modernizaci dálnice D1

Modernizace téměř 160 kilometrů dálnice D1 je u konce. Na dálnici se od Benešovska po Brněnsko pracovalo osm a půl roku, předtím se ještě dva roky celá akce připravovala. Byla to oprava, která ztrpčovala cestu mezi Prahou a Brnem desetitisícům řidičů denně, bylo to také velké politikum – a to nejen tehdy, když napadl „kalamitní sníh“. Výběr výroků politiků, silničářů i stavbařů připomene některé dramatické okamžiky i to, jak se vyvíjel pohled na mnohaletou modernizaci.
2. 10. 2021|

Modernizace D1 po devíti letech skončila. Jízda je teď klidnější, trvalo to ale déle, než mělo

Modernizace dálnice D1 skončila, alespoň z pohledu řidičů. Znamená to dvě věci. Jednak se teď cestování mezi Prahou a Brnem obejde bez dlouhých zúžení, která v nejnáročnějších obdobích zabírala i čtvrtinu celé trasy. A jednak se konečně jezdí plynule po novém povrchu. Modernizace začala v roce 2013, o rok později, než ministerstvo dopravy původně plánovalo, a končí s tříletým zpožděním. Cestu od tankodromu přes takzvaný „Ťokův průsmyk“ k přijatelně hladké dálnici lemovala zdržení s výběrovými řízeními, ale i problémy se zhotoviteli během stavby.
2. 10. 2021|
Doporučujeme

Proč to šlo a proč to nejde? Nejvíc kilometrů dálnic vzniklo v 70. a nultých letech, jinak se v Česku paběrkovalo

Dálnice se u nás v různých dekádách stavěly i nestavěly, stavěly více či méně, někdy vůbec a nakonec se všichni vymlouvali na všechny, když vysvětlovali, proč se slibuje, že se bude stavět a nestavělo se. Cimrmanovské střídání fáze očekávání s fází zklamání je u výstavby dálnic v Československu a Česku příznačné a revoluce na něm vlastně nic nezměnila. I když důvody, proč to nejde, byly za socialismu a za kapitalismu trochu jiné.
25. 11. 2019Aktualizováno30. 11. 2019, 12:09|
OVM

Výměny ministrů? Podle Fialy znak neschopnosti, podle Babiše lepší než hájit, co ne zcela funguje

Žádný z dosavadních premiérů neměnil ministry tak často jako Andrej Babiš (ANO) ve své druhé vládě. V průběhu necelého roku už se ve vládě odehrálo šest změn. Naposledy v úterý 30. dubna jmenoval Miloš Zeman ministrem průmyslu a obchodu Karla Havlíčka, ministryní spravedlnosti Marii Benešovou a ministrem dopravy Vladimíra Kremlíka (všichni za ANO). O výměnách spolu v Otázkách Václava Moravce hovořili premiér Babiš a šéf opoziční ODS Petr Fiala.
5. 5. 2019|

„Signalizoval jsem už bývalému ministrovi Ťokovi, že jsem unavený,“ přiznal končící ředitel ŘSD Kroupa

Nový ministr dopravy Vladimír Kremlík (za ANO) odvolal šéfa Ředitelství silnic a dálnic (ŘSD) Jana Kroupu a nahradil ho od 6. května Pavolem Kováčikem. Podle Kremlíka by to mělo vést k urychlení staveb. Kroupu, který podle svých slov odešel z vedení ŘSD dobrovolně kvůli únavě, chce ministr v resortu udržet.
3. 5. 2019Aktualizováno3. 5. 2019, 15:37|