„Byly to opravdu bojové podmínky. Museli jsme dotankovat za chodu motoru v mrazu minus 25 stupňů Celsia a za prudkého větru, posilovaného točícími se vrtulemi. Tankování trvalo téměř hodinu,“ popsal podorbnosti Bold.
Letci odstartovali na finální fázi cesty směrem k severnímu pólu v sobotu ve z letiště Longyearbyen. Protože měli dostatek paliva, cestou k severní točně vynechali jedno plánované přistání a ledovou kru s ruskou základnou Barneo pouze přeletěli. Zastavili se na ní až na cestě zpět. Po doplnění paliva piloti se strojem odletěli na Špicberky.
„Čistá doba letu byla 10 hodin 40 minut. Letadlo fungovalo po celou dobu perfektně,“ dodal čtyřiašedesátiletý bývalý automobilový závodník Bold. Se svým společníkem dnešní den stráví na Špicberkách. Musí zkontrolovat letoun a připravit se na návrat domů.
Z norského souostroví v Severním ledovém oceánu posádka zamíří do Tromsö, nejsevernějšího letiště v Norsku, a pak je čeká cesta přes Oslo do Prahy. Do české metropole zřejmě přiletí nejdříve ve čtvrtek. Vše ale prý bude záviset na počasí.