Linka začala pravidelně jezdit před šesti týdny. Počet cestujících, kteří s radostí využívají nových dopravních spojů, podle strojvůdců neustále roste. Každé ráno dlouho před rozedněním zahřívá strojvůdce motor dieslové lokomotivy. Když do kabiny dorazí i nezbytný policista, může jediný bagdádský příměstský vlak vyrazit na svou cestu na západní předměstí.
Značná část lidí však stále dává přednost mikrobusům a zdráhá se využívat hromadnou dopravu přes trasy donedávna známé pumovými útoky. Většina sedadel ve vlaku zeje prázdnotou i přes nízkou cenu lístku - jedna cesta stojí v přepočtu deset korun. Dalším důvodem nedůvěry cestujících je bezpečnost při provozu. Město zatím neobnovilo dopravní obsluhu po pouličních nepokojích z dřívější doby. Většinu závor a signálních světel výtržníci rozebrali. Následkem toho dochází k nebezpečným situacím na železničních přejezdech.
Někteří obyvatelé Bagdádu si i přes hrozící nebezpečí nemohou vlakovou přepravu vynachválit. „Musím být v osm v práci. Když jsem jezdil autem, měl jsem často i hodinu zpoždění. Vlakem jsem tam vždycky včas,“ tvrdí jeden z cestujících. Irácké úřady věří, že takových lidí bude přibývat. Zveřejnily i další velké plány. Irák chce investovat do rozvoje železniční infrastruktury 6 miliard dolarů. Starosta Bagdádu hodlá za další 3 miliardy v nejbližší možné době vybudovat metro mezi šíitskou a sunnitskou částí města.