Facebook projde faceliftem

San Francisco – Sociální síť Facebook čeká změna image - vlastně spíš kompletní plastická operace. Promění se i základní uspořádání profilové stránky. V její horní části bude velká fotografie s obrázkem uživatele a pod ní všechny zprávy uspořádané v časové ose - od narození až po současnost. Takzvaný Timeline má soustředit celý život do jednoho místa a se změnou profilu přicházejí i nové aplikace. Změny představil na vývojářské konferenci Facebooku f8 zakladatel Facebooku Mark Zuckerberg - ve chvíli, kdy mu začíná v sektoru sociálních sítí konkurovat internetový gigant Google.

Nové prvky umožní uživateli vytvářet vizuálně bohatými profily „příběh svého života“ a usnadněným sdílením hudby, filmů a televizních programů udělají z médií integrální součást servisu. Nový systém tvorby uživatelských profilů „Timeline“ je „novou cestou, jak vyjádřit, kdo jsme“, řekl Zuckerberg. Facebook má nyní bezmála 800 milionů uživatelů. 

Mark Zuckerberg:

„Minulý týden jsme zaznamenali nový milník. Během jediného dne svou stránku na Facebooku otevřelo půl miliardy lidí.“

Timeline umožní vytvářet profily ve stylu obálek časopisů, kde budou figurovat nejdůležitější fotografie a texty, které uživatelé na síti kdy sdíleli. Budou moci zahrnout i léta před existencí Facebooku. Nová aplikace od partnerské firmy Hulu dovolí klientům sledovat společně s přáteli oblíbené televizní programy. Jiný prvek umožní uživateli sdílet tutéž hudbu, jakou právě poslouchají jeho přátelé.

Média se stávají významnou součástí technologie Facebooku na udržení dosavadní pozice v segmentu sociálních sítí. Facebook je přesvědčen, že hlubší integrace hudby, filmů a dalších médií do jeho servisu přiměje uživatele trávit na jeho stránkách více času, což firmě přinese peníze na reklamách navíc. Společnost uvádí nové prvky ve chvíli, kdy jí začíná v sektoru sociálních sítí konkurovat internetový gigant Google.