Všechna tři letadla patřila společnosti US Airways a na jejich palubách bylo celkem 192 pasažérů a členů posádky. V nebezpečí se octila, když řídící věž na letišti v nedalekém Warrentonu v úterý po 14:00 kvůli blížící se bouři nařídila letadlům čekajícím na přistání, aby na letiště ve Washingtonu dosedala z jiného směru než dosud. Příkaz předala řídící věži na washingtonském letišti. „Věž souhlasila, ale zapomněla vzkaz vyřídit lidem, kterým ho vyřídit měla,“ uvedl nejmenovaný americký úředník obeznámený s případem. Kvůli chybě pak letadlo přistávající na ranveji číslo 19 mířilo přímo na dva stroje chystající se ke vzletu z ranveje číslo 1. V okamžiku, kdy si na washingtonské řídící věži všimli omylu, letadla od srážky dělilo 12 vteřin. Případ nyní vyšetřuje Úřad pro civilní letectví (FAA).
Úřady neupřesnily, o které lety se konkrétně jednalo, US Airways ale vydaly prohlášení, že jejich hlavní prioritou nadále zůstává bezpečí cestujících a personálu.
Loni v březnu přistály na Reaganově letišti dva dopravní letouny bez jakéhokoli kontaktu s kontrolní věží; noční letový dispečer totiž usnul a nevzbudily jej ani opakované telefonáty kolegů a nadřízených. Oba stroje, na jejichž palubách bylo 97 a 68 lidí, nakonec přistály bez problémů - navedl je dispečer z menšího letiště ve Virginii vzdáleného asi 60 kilometrů. Následné kontroly pak stejný problém odhalily i na jiných letištích ve Spojených státech. Několik dispečerů potom přišlo o místo a aféra donutila k odstoupení i šéfa FAA. V roce 2010 se pak ve Washingtonu ve vzduchu téměř srazila dvě letadla. Na palubě jednoho z nich byl člen Sněmovny reprezentantů James Sensenbrenner. Na vině byly opět chyby dispečerů.
FAA podle posledních dostupných údajů v roce 2010 zaznamenala celkem 1 887 chyb dispečerů, což byl nárůst z 1 234 problémů o rok dříve. V roce 2010 se nicméně uskutečnilo zhruba o milion letů více. Ve většině případů nechali dispečeři letadla, aby se k sobě až příliš přiblížila. Cestující ale obvykle nebyli v ohrožení života.
