Přístřešky i informace pro cizince. Železničáři slibují zlepšení provizoria na nádraží v Brně

Lidé na dolním nádraží v Brně si stěžují na málo míst k sezení, nedostatečné zastřešení, špatné zázemí a minimální možnost občerstvení. Nádraží od začátku června přijímá tisíce cestujících včetně zahraničních, kterým chybí informace v angličtině. Železničáři slibují zlepšení.

Už skoro tři týdny musejí cestující, kteří míří do Brna, využívat provizorní dolní nádraží. To slouží jako náhradní vlaková stanice místo částečně uzavřeného hlavního nádraží. Na provizorium si stěžovali hned první den, zatím se toho moc nezměnilo. „To je naprostá katastrofa, příjezd sem, do tohoto prostředí,“ stěžuje si jedna z cestujících.

„Asi nejvíc lidem vadí málo míst k sezení. Pokud nějaká jsou, tak nejsou zastřešená a v těchto dnech hlavně zastíněná. Koupit si něco k pití je také téměř nemožné,“ popsala redaktorka České televize Kristýna Březovská, která na nádraží natáčela. Přitom někdy musí lidé čekat na zpožděné vlaky víc než hodinu nebo přes noc. Jediná šance je přes den před nádražím u mobilního stánku.

Jediná možnost občerstvení na dolním nádraží v Brně
Zdroj: ČT24

Pokladny se od začátku výluky nezměnily. Na jednom místě se prodávají vnitrostátní i mezinárodní jízdenky. Toalety zůstaly jen tři. Cestující mají zatím možnost schovat se před deštěm nebo sluncem pod jednou stříškou. „Do pátku by měly vzniknout další dva přístřešky,“ přislíbila mluvčí SŽDC Kateřina Šubová redaktorce České televize. Na nádraží by podle ní také měly přibýt lavičky a dva nápojové automaty.

Situace na dolním nádraží v Brně (zdroj: ČT24)

Zatímco zázemí se má pomalu proměnit, jízdní řády autobusů, které lidi na dolní nádraží přivážejí, zůstanou stejné. To znamená, že nebudou navazovat na přijíždějící spoje.

Když přijde zahraniční turista nebo cizinec v těchto dnech na brněnské hlavní nádraží, o vlakové výluce se dozví jen z malé informační tabule v hlavní hale. Pomoc tak lidé hledají spíš u informátorů. „Mám základy angličtiny, domluvím se s nimi, ale někdy ne, takže je posílám na pokladny,“ řekl informátor Michal Samson.

Bez pomoci by se turisté dostali na správné místo jen těžko, informace o náhradní dopravě jsou totiž převážně v češtině. Železničáři a provozovatelé vlaků připravují zlepšení. Přibude označení náhradní dopravy v angličtině a vznikají i informační letáky pro cizince.

Správa železniční dopravní cesty začala modernizaci viaduktu přes ulici Koliště spolu s tratí ve směru na Židenice. Práce začaly 3. června. Celkové náklady by měly být 55 milionů korun. Přímo na nádraží potom dojde k rekonstrukci 4. nástupiště včetně přilehlé šesté koleje. Opravy začnou 1. července, skončí na konci srpna a vyžádají si 68 milionů korun.