V jižních Čechách zprovoznili další část železničního koridoru

Výluka u Tábora skončila (zdroj: ČT24)

Stavba dalšího úseku čtvrtého železničního koridoru skončila. Na obě nové koleje mezi Táborem a Olbramovicemi zamířily vlaky. Skončila tak jedna z nejrozsáhlejších sérií výluk na českých tratích.

Vlaky mezi Českými Budějovicemi a Prahou už jezdí rychleji. Pohybují se v prvním jihočeském železničním tunelu i po estakádě. Kvůli její stavbě museli policisté opakovaně uzavírat i dálnici D3, aby dělníci mohli bezpečně spojit jednotlivé díly železničního mostu.

Na 11 kilometrech nového úseku je přitom všechno, co se na železnici může stavět. Jen estakáda přes údolí měří přes půl kilometru. Podle mluvčího Správy železniční dopravní cesty byl rozpočet stavby v tomto úseku asi 1,5 miliardy korun.

Náhradní autobusy přišly na 600 tisíc za den

Vlaky teď můžou znovu jezdit po dvou kolejích proti sobě – skončilo tak provizorium, kdy jeden čekal ve stanici na průjezd druhého.

Dopravci si oddechli – ukončili sérii výluk, které s přestávkami trvaly přes rok. Denně vypravovali místo vlaků až 60 autobusů. Jak konstatovala mluvčí Českých drah Radka Pistoriusová, každý den náhradní autobusové dopravy stál asi 600 tisíc korun.

Původně měly vlaky po obou kolejích projíždět už v září, kvůli sesouvání svahu ale museli správci tratí zprovoznění posunout. Práce ale definitivně skončí až příští rok na jaře, je nutné ještě upravit terén.