Kvůli napojení Blanky se uzavře Strahovský tunel, nejspíše o Velikonocích

Praha – Před zprovozněním tunelového komplexu Blanka bude několik dnů uzavřený Strahovský tunel, který na Blanku bezprostředně navazuje. Oznámil to náměstek pražské primátorky Petr Dolínek. Termín zatím město nestanovilo, podle mluvčí Technické správy komunikací Barbory Liškové připadá v úvahu tunel uzavřít o Velikonocích. V tom případě ovšem nebude platit, že se začne Blankou jezdit nejpozději na přelomu března a dubna.

Strahovský tunel je součástí Městského okruhu, Blanka, resp. její tunelový úsek Brusnice, na něj bezprostředně naváže. Před jejím otevřením však bude Strahovský tunel několik dnů uzavřen. „Modelujeme dopady odstávky na provoz v Praze,“ uvedla mluvčí TSK Barbora Lišková. Správa se podle ní bude snažit, aby byla uzavírka co nejkratší. TSK by také chtěla „uzavírku pokud možno spojit s některými svátky a víkendy“.

Strahovský tunel představuje nejrychlejší spojení Prahy 6 a 5, při jeho uzavření budou muset řidiči jezdit přes Strahov ulicemi Vaníčkova, Pod Stadiony a Podbělohorská, popř. malostranskými uličkami či po zdlouhavé objízdné trase po magistrále.

Pravděpodobným termínem uzavírky Strahovského termínu jsou Velikonoce, tj. 4.–6. dubna. Protože bude uzavírka předcházet otevření sousední Blanky, znamená to, že se nepodaří vpustit do ní první auta v březnu, jak loni na podzim uvedla nová primátorka Adriana Krnáčová, ani na přelomu března a dubna, což podle mluvčího stavební firmy Metrostav Františka Poláka stanovil harmonogram dohodnutý koncem listopadu na schůzce stavebních firem s novým vedením města.

Tunel Blanka čeká na otevření bezmála již čtyři roky. Původním termínem jeho zprovoznění byl rok 2011. Později se posunul na rok 2012 a nakonec na loňský rok. Nejprve chtělo město tunel otevřít na jaře, kvůli sporům s dodavateli se později termín posunul na prosinec a nakonec na letošní jaro. V průběhu stavby se Blanka prodražila minimálně o šest miliard korun, podle bývalého vedení města k tomu kromě nutných změn v projektu přispěly také rozsáhlé požadavky městských částí, kterými nové tunely vedou. Rozhodčí soud řešil spory Prahy se stavební firmou Metrostav. Pokračuje soudní pře se správcem stavby, firmou Inženýring dopravních staveb (IDS).