Hlavním tématem jednání zastupitelstva byla stavba českobudějovické Jižní přeložky. Klidovou zónu u Malého jezu na Malši si oblíbilo mnoho lidí, v budoucnu ale tudy mají jezdit auta. Vzniklo několik petic za změnu trasy plánované silnice. Krajští zastupitelé nakonec přeložku ze zásad vypustili. Hejtman Jiří Zimola ovšem zdůraznil, že jsou kritici nezodpovědní a včas se nestarali o záležitosti, které považují za důležité. Proti stavbě Jižní přeložky totiž nikdo při jejím veřejném projednávání nic nenamítal. Ačkoli kraj nakonec stavbu zamítl, stále může klidová zóna zaniknout, protože je přeložka už zanesena do budějovického územního plánu. „Ponecháme plně na magistrátu města České Budějovice, aby vedlo diskusi se svými občany,“ uvedl hejtman.
O dalších dlouhodobě kritizovaných plánech rozvoje Šumavy začleněných do jihočeských zásad územního rozvoje se na veřejném jednání krajského zastupitelstva nehovořilo. Přesto se k nim vyjádřilo Hnutí Duha, které poslalo písemné vyjádření. Nelíbí se mu především záměry postavit lanovku, která českým turistům přiblíží největší lyžařské středisko v oblasti, rakouský Hochficht, rozšířit nebezpečnou silnici, po které se jezdí do téhož skiareálu, ani plánovaná výstavba golfových hřišť ve Stožci a Frymburku.

Reportáž Veroniky Kabátové
„Výstavba golfového hřiště přímo v národním parku, v krásné obci Stožec, je ukázkou absolutní necitlivosti a pohrdání chráněnou přírodou. Z jedné strany lanovka a později sjezdovka, uprostřed golf, celé obkrouženo lepšími, širšími asfaltkami - to je vize Lunaparku Šumava. Lidé, kteří sem nyní jezdí za nádhernou přírodou, ji budou muset hledat jinde,“ zhodnotil plány Jihočeského kraje ekolog Jaromír Bláha.
Na Hochficht by podle ekologů auta neměla jezdit, aby nepřehrazovala migrační cesty losů a rysů, alternativní lanovku si však také nepřejí. Nejlepší řešení na obsluhu oblíbeného skiareálu prý jsou kyvadlové autobusy, které budou jezdit po stávající úzké silnici.