Pražský přívoz omezí provoz, dvě linky končí

Praha – První Všeobecná Člunovací Společnost (PVČS) od soboty ukončí provoz dvou linek pražského přívozu. Obyvatelé Prahy a turisté už nebudou moct využívat trasy P4 mezi Dětským ostrovem a přístavištěm Hollar a P5 mezi Císařskou loukou a Jiráskovým náměstím. Společnost tak reaguje na rozhodnutí městských částí Prahy 1 a Prahy 5 o omezování nákladů na dopravu. Přívozy P1, P2, P3 a P6 fungují dál bez omezení.

Přívoz P4 jezdil sezónně a zimní přerušení bylo původně plánováno od 30. října do 31. března 2012. „Nakonec se však provoz přívozu ukončí již o den dříve, a to definitivně. Přívoz P4 zajišťoval spojení obou vltavských břehů a Střeleckého, Slovanského a Dětského ostrova,“ konstatovala Michaela Graeberová z PVČS.

Podobný osud potká také přívoz P5 mezi Jiráskovým náměstím, Botelem Admirál, Výtoní a Císařskou loukou. Svou trasu přívoz sice obnoví na jaře roku 2012, ale jen v omezeném rozsahu a se zkrácenou trasou.

Z turistické atrakce běžným dopravním prostředkem

Novodobá historie pražských přívozů začala v roce 2005, kdy poprvé vyjela linka P1 mezi Zámky a Sedlecem. V roce 2006 následoval přívoz P2 mezi Podbabou a Podhořím a P3 spojující Dvorce a Lihovar, jenž začal jezdit rok poté. V roce 2008 zahájily svůj provoz přívozy P4 a P5. Jako poslední k pětici lodních linek přibyl v roce 2009 přívoz P6 v Modřanech.

„Z původní turistické atrakce se velice rychle stal běžný dopravní prostředek do práce či do školy,“ dodala Graeberová. Hojně přívoz Pražané využívali letos v červnu, kdy dopravní odbory vyhlásily stávku a provoz hromadné dopravy zkolaboval.