„Naše klientela je nejvíc z řad obyčejné veřejnosti, ale na druhou stranu sem chodí i lidé, kteří přemýšlí, že by se jednou stali profesionálními piloty,“ uvedl obchodní ředitel Vladimír Čermák. Simulátor pro veřejnost ale není na rozdíl od toho na ruzyňském letišti certifikovaný, nalétané hodiny tak nelze započítávat do pilotního výcviku.
„Člověk si musí hlídat hodně věcí, takže to vůbec není tak lehké, jak to vypadá. Jednou se mi povedlo přistát do pole, protože jsem se netrefila na ranvej,“ usmívá se 20letá Gábina, která by po absolvování dopravní fakulty ČVUT ráda pracovala na řízení letového provozu.

Reportáž Luďka Jíry
Zážitkové lety jsou zajímavým byznysem, proto je leteckých trenažérů po Praze hned několik. Tuto možnost nabízejí i České aerolinie: „Primárně jde o výcvik profesionálních pilotů, ale je možné zakoupit si hodinu nebo dvě v simulátoru,“ uvedla mluvčí ČSA Hana Hejsková.