Ačkoli pardubický hejtmanský náměstek zodpovědný za dopravu Jan Tichý loni ubezpečoval občany, že přechod na nový dopravní systém bude bezproblematický, vše skončilo docela opačně. Od obcí přišlo krajskému úřadu a společnosti OREDO na 500 připomínek, některé z nich měly více bodů. Firma vlastněná společně Pardubickým a Královéhradeckým krajem dostala za úkol upravit podle nich jízdní řády.
Lidé si stěžovali zejména na nerealistické jízdní doby některých autobusových spojů. Protože na linkách vznikala zpoždění, v dopravních uzlech ujížděly přípoje. „Autobusy nejsou schopné dodržet čas na naplánované trase a ti, kteří je využívají, dojíždí do zaměstnání nebo do školy pozdě,“ kritizoval nový dopravní systém už dříve starosta České Třebové Jaroslav Zedník.
Město postavené díky velkému nádraží a novému autobusovému terminálu do role významného regionálního uzlu navíc OREDO rozdělilo do tří tarifních pásem. Na výrazné zdražení kvůli nevhodnému zařazení do pásma si stěžovali lidé také na jiných místech. Tarifní pásmo se tak mění u osmnácti zastávek, především v České Třebové a okolí a také v Dolní Moravě. OREDO však zdůrazňuje, že časové kupony zakoupené před změnou jízdního řádu zůstávají v platnosti.
Autobusové jízdní řády v Pardubickém kraji se od poloviny prosince, kdy začal fungovat nový integrovaný dopravní systém, měnily už dvakrát. První změna proběhla na počátku ledna, druhá k celostátnímu termínu na počátku března. Dubnová úprava má však podstatně větší rozměr. Pokud někteří cestující zjistí, že ani nejnovější změna jim nepomohla, budou muset počkat další dva měsíce. V první polovině června je naplánována další celostátní změna jízdních řádů, která se navíc tentokrát týká i železnice.
