Vytíženou stanici chtělo město uzavřít již dříve, nakonec však musela výstavba Copa centra počkat na rozhodnutí ministerstva kultury. Památkáři žádali o ochranu gotických sklepů, které při archeologickém průzkumu v místě budoucího staveniště objevili. Nakonec však ministerstvo přiznalo památkovou ochranu pouze části sklepů, oblasti, kde chce investor stavět, se netýká.
Kromě stavby Copa centra dojde na Národní třídě také k opravě samotné stanice. Po opravách má být pevnější konstrukce stanice, rekonstrukce má také zabránit prosakování vody. „Hlavně projdou opravou technologie, například kabely. Povrchově se to bude týkat výměny plechu,“ doplnila mluvčí dopravního podniku Tereza Krásenská. Změní se také podoba vstupu a přímo v podzemí vznikne nový vestibul. Podle Anety Řehkové z tiskového oddělení DPP bude rekonstrukce stanice stát 233 milionů korun, na dalších 275 vyjde úprava a zkrácení eskalátorů. Výstavba nového vestibulu bude za 88 milionů korun, které ovšem již zaplatí investor. Vestibul bude nově v podzemí, na úrovni druhého suterénu nové budovy s obchody, kavárnami a kancelářemi. „Člověk bude mít možnost rozhodnout se, jestli půjde do obchodní pasáže, nebo vyjede rovnou do Spálené ulice ke stanici tramvaje,“ uvedl architekt Jakub Cigler.
Multifunkční objekt Copa centrum by měl mít čtyři podzemní a sedm nebo osm nadzemních podlaží. V šesti propojených budovách mají být byty, kanceláře, pasáže s obchody a zřejmě i parkoviště pro 250 aut. Objekt bude propojen i se stávajícím obchodním domem. Projekt spoluvlastní skupina CPI podnikatele Radovana Vítka a podnikatel Sebastian Pawlowski.
Stanice Národní třída je v provozu od roku 1985, otevřena byla společně s celým prvním úsekem trasy B. Je umístěna 39 metrů pod povrchem, jako jedna z mála ražených stanic dosud neměla podzemní vestibul, eskalátory tak odvezly cestující z metra rovnou na ulici. Národní třída už má za sebou jednu rekonstrukci, bylo nutné zprovoznit ji po ničivých povodních, které stanici poničily před deseti lety.
