Nejdůležitější otázka, která se týká budoucnosti staré ústecké nádražní budovy, je, kdo ji bude dále udržovat. „Kromě menších oprav objektu budou hlavně nároky na financování provozu a to je stále otevřená věc,“ poukázal starosta Petr Hájek.
SŽDC ve svém projektu modernizace železniční stanice Ústí nad Orlicí se starou nádražní budovou vůbec nepočítá, původně dokonce plánovala její zbourání. České dráhy potom do budovy nechtějí investovat. Město by ovšem pro budovu využití našlo, například jako muzeum betlémů z Orlickoústecka. „Přáli bychom si také zachování restaurace, vstupní hala by mohla sloužit k odbavování cestujících na části nástupišť,“ dodal starosta Hájek.
K debatě o využití staré nádražní budovy se před časem chtěla připojit také vláda. Vznikla meziresortní komise sestavená ze zástupců ministerstev dopravy a kultury. K čemu dospěla, ale není známo. „Zprávy z její činnosti jsme neobdrželi, snad už byla zrušena,“ řekl předseda sdružení Nádraží Nedáme! Martin Kadrman.
Budova nádraží v Ústí nad Orlicí vznikla v roce 1874 podle návrhu architekta Rudolfa Freye. Stojí mezi kolejišti, která v době jejího vzniku patřila různým železničním společnostem. Stavba na půdorysu H s kamennými římsami je postavená z režného zdiva, horní podlaží jsou z méně obvyklého hrázděného zdiva. Při rekonstrukci nádraží má být kolejiště upraveno tak, že letohradské nástupiště zanikne, pod novými perony v tzv. pražské části povede podchod přístupný z ústeckých Kerhartic, kde budou také nové odbavovací prostory. Modernizace má začít před koncem letošního roku a skončí v roce 2015. SŽDC v tomto týdnu oznámila, že ji za 872 milionů korun provede společnost Eurovia CS.