První tramvaj projela po rekonstruované trati do Divoké Šárky, která nejenže se vrátila do původní trasy a již „nekličkuje“ po Evropské ulici, ale navíc už její kolejnice neleží v betonových panelech, již v pátek odpoledne. Svezli se jí ale pouze pozvaní hosté v čele s pražským primátorem, starostkou Prahy 6 a představiteli dopravního podniku. Ten za opravu dvoukilometrového úseku trati zaplatil 137 milionů korun, vyčíslil mluvčí DPP Jiří Šinábl.
První cestující vyrazili k vokovické vozovně večerními zatahujícími spoji, ale naplno se do Divoké Šárky začalo jezdit až se začátkem nočního provozu. Ráno už bude vše tak, jak dvě třetiny roku nebylo - na smyčce Divoká Šárka budou postávat tramvaje 20 a 26 a od pondělí také linka 2 v nové trase z Petřin do Divoké Šárky. Současně už cestující na Evropské ulici nezahlédnou náhradní autobusy linek X, zatímco pravidelné autobusové linky budou zastavovat pouze na svých pravidelných zastávkách, nikoli tedy v těch tramvajových.
Kromě samotné trati se obnovuje plný provoz vokovické vozovny. Z ní teď začnou vyjíždět novější tramvaje než dříve. „Vozovna Vokovice pak začne nově vypravovat plně nízkopodlažní vozy 15T, což dále zvýší úroveň tramvajové dopravy v této oblasti,“ upozornil dopravní ředitel DPP Ladislav Urbánek.