Diváci hodnotí ČT art: Originalita, zaujetí a dvojnásobná sledovanost

Nejoriginálnější pořady vysílá ČT art. Vyplývá to z aktuálních dat České televize, podle kterých se také meziročně zdvojnásobil počet diváků kulturního kanálu. Od jeho spuštění v srpnu 2013 jej denně sleduje v průměru 157 tisíc lidí. Informace pocházejí z tiskové zprávy České televize.

„ČT art si za rok a půl své existence našel pevné místo na českém televizním trhu, ale i mezi ostatními obdobně zaměřenými stanicemi v Evropě. Sledují jej převážně vysokoškolsky vzdělaní lidé, kteří výrazně oceňují zejména takové vlastnosti pořadů, jako jsou originalita a potenciál diváka zaujmout. To jsou důležité faktory, které sledujeme u všech vysílaných formátů, u kulturního kanálu jsou nicméně nejsilnější,“ říká generální ředitel České televize Petr Dvořák a dodává: „Je to pro nás podstatný ukazatel toho, že jsme se vydali správným směrem a daří se nám alespoň z části naplňovat potřeby náročného kulturního publika.“

Hodnocení originality pořadů ČT art bylo v loňském roce nejvyšší ze všech stanic České televize, dosáhlo pětasedmdesáti procent ze sta možných, zaujetí pořady pak bylo u diváků ještě o tři procentní body vyšší. Další hodnotou, kterou Česká televize sleduje, je spokojenost. Pořadem s nevyšším koeficientem v tomto parametru, 9,2 na desetistupňové škále, se stal premiérový hudební cyklus Devět symfonií Antonína Dvořáka. Nadprůměrně spokojeni byli diváci také se zpravodajskou relací Události v kultuře, která oproti loňsku navíc zdvojnásobila své publikum, a s cykly Na plovárně či s premiérovou řadou Šumných stop. Dosud nejsledovanějším pořadem na ČT art je dokument Freddie Mercury: Příběh. 

Freddie Mercury: Příběh
Zdroj: ČT24

„ČT art je významnou alternativou pro každého, kdo kromě zábavy očekává od televize i silné kulturní zážitky a podněty. Takový divák je nadmíru kritický, a pokud u našich pořadů vyzdvihuje právě jejich originalitu, a navíc je s nimi spokojený, pak můžeme být po roce a půl existence kulturního kanálu spokojeni i my. Je nám ctí takového diváka mít,“ říká výkonný ředitel ČT art Tomáš Motl.

Struktura diváků se zaměřením programu ČT art jasně koresponduje. Výrazně dominuje vysokoškolsky vzdělané publikum a celkově nejvíce se na kulturní kanál dívají lidé ve věku od pětadvaceti do čtyřiapadesáti let.