Bulvární deník Newsday získala Cablevision

New York - Ostře sledovaný boj o lákavý inzertní trh v oblasti Long Islandu je zřejmě u konce. Společnost Cablevision Systems dnes ve společném prohlášení s vydavatelstvím Tribune oznámila nákup bulvárního deníku Newsday za 650 milionů dolarů (10,5 miliardy korun). O sedmdesát milionů tak přeplatila dřívější zájemce a dlouholeté rivaly Ruperta Murdocha a Mortimera Zuckermana, kteří už v New Yorku vydávají deníky New York Post a New York Daily News.

Cablevision, poskytující přístup ke kabelové televizi více než třem milionům obyvatel New Yorku, získá společně s tištěným Newsday ještě bezplatný amNew York (vychází denně), internetový portál Newsday.com a síť regionálních časopisů. Tribune si ve společném podniku ponechá tříprocentní podíl.

Skutečnost, že Newsday nakonec po týdnech vyjednávání nezískal ani jeden z tradičních rivalů, znepokojuje celý New York. Pozornost upoutala už samotná nabídka firmy, mediální analytici pro ni marně hledají racionální vysvětlení. Jisté ale je, že současná strategie Cablevision tkví v investicích. Minulý týden Cablevision za téměř půl miliardy odkoupila kabelový televizní program Sundance, výjimečné dítě hollywoodského herce Roberta Redforda. 

Rodinná společnost Cablevision není v New Yorku žádným nováčkem, ve městě už vlastní vedle kabelové televizní sítě basketbalové Knicks, hokejové New York Rangers nebo Madison Square Garden. „Newsday je jedním z velkých jmen americké žurnalistiky a my máme tu čest a výsadu navrátit jeho vlastnictví po čtyřiceti letech zpět na Long Island,“ řekl dnes šéf mediální skupiny Cablevision Charles F. Dolan.

Na prodeji listu zatím prokazatelně vydělal jen majitel Tribune Sam Zell. Ještě loni, když za 8,2 miliardy dolarů kupoval mediální společnost vydávávající celkem jedenáct listů, ujišťoval, že z ní neprodá ani kus. Po několika měsících pokračující recese v mediálním průmyslu se situace změnila a Zell, jenž musí řešit miliardové dluhy, změnil strategii a zbavil se jednoho z největších klenotů své mediální kolekce. Vedle Newsday prodává také baseballový tým Chicago Cubs i s jejich základnou Wrigley Field.