Nejdražší reklamní spot na olympiádě odvysílá ČT u desetiboje

Praha - Přestože prodej reklamního času ve vysílání České televize v době nadcházejících letních olympijských her v čínském Pekingu začne až za dva týdny, ČT již nyní ví, že nejdražší spot bude vysílaný 23. srpna při finále desetiboje. Desetiboj bude jednou z nejsledovanějších soutěží. Olympijské zlato v něm totiž bude obhajovat hrdina z Atén před čtyřmi lety Roman Šebrle.

Cena reklamních spotů se podle mluvčího ČT Ladislava Štichy odvíjí od
sledovanosti daných bloků. "Nejdražší tak bude čas při zahajovacím a
závěrečném ceremoniálu, při divácky atraktivních disciplínách a při
disciplínách, v nichž jsou reálné šance na české medaile," uvedl. 

Například zahájení letních her v Aténách před čtyřmi lety zhlédlo 1,37
milionu diváků. "Vysoká sledovanost a tedy i vyšší cena za čas se týká i
zpravodajských studií. Vůbec nejdražší spot se odvysílá v sobotu 23. srpna při finále desetiboje," dodal. 

S prodejem reklamního času pro klasické spoty začne ČT na začátku července, kdy uvolní ceník. „Ale již nyní registrujeme předběžné poptávky,“ poznamenal Šticha. Před čtyřmi lety se ceny reklamních spotů pohybovaly od základní sazby 30.000 korun za půlminutovou reklamu v dopoledních hodinách až po částky 150.000 až 200.000 korun i více. 

Podoba vysílání a sledovanosti bude letos kvůli výraznému časovému posunu zřejmě poněkud odlišná než před čtyřmi lety, kdy se hry konaly v Řecku. „Kvůli časovému posunu se do prime time ani odpoledních časů nedostanou přímé přenosy. V nejsledovanějších časech poběží záznamy a zpravodajská studia,“ uvedl Šticha. 

ČT podle něj očekává, že záznamy budou mít nižší sledovanost, proto je
většina reklamních bloků umístěna ke zpravodajským pořadům. „Předpokládáme, že výnosy z klasické reklamy na ČT 2 dosáhnou podobné výše jako v případě LOH v Aténách,“ dodal bez bližších údajů.