Reflex je sám sobě osudem, říká jeho exšéf Petr Bílek

Praha - Petra Bílka na pozici šéfredaktora časopisu Reflex vystřídal Pavel Šafr. Bílek se ale o budoucnost populárního časopisu, který vedl rekordních třináct let, nebojí. "Reflex je sám sobě osudem a pokud přestane být Reflexem, tak nebude nic," uvedl Bílek s tím, že změny, které médium čekají jsou kontinuálním pokračováním směřování časopisu. Veškeré proměny navíc vycházejí z konsensu redakce.

Reflexu tedy nehrozí, že by přestal být nonkonformní tiskovinou, pro kterou píší silné autorské individuality. Reflex se stal populárním i pro nezávislost své redakce. Podle Bílka totiž na trhu existují dva typy vydavatelů: vydavatelé klasičtí - jako je Ringier, vydavatel Reflexu - který nemá na trhu jiný zájem než vydávat svá média a mít z nich zisk. „Pak jsou ale vydavatelé, kteří jsou majiteli médií, ale mají na trhu ještě spoustu jiných zájmů, a to je velmi nebezpečné pro médium, protože automaticky vznikají tematické tabu,“ myslí si Bílek.  

V takovém případě je nezbytná smlouva mezi vydavatelem a redakcí, která přesně určí obsahové rozpětí média. To ale v případě Reflexu není a nebude potřeba. Důkazem toho je i legendární komix Zelený Raul, který časopis samozřejmě neopustí. „Smyslem toho komixu je, že je to nezvladatelná, neřízená střela, která nemá žádné hranice,“ říká Bílek.

Interview ČT24

Čtenáři se prý nemusí bát ani toho, že se Reflex začne podbízet a vyjde vstříc současné módě roztříštěných a klipovitých médií. „Toho je tolik, že je to kontraproduktivní,“ myslí si Bílek. Naopak čtenáři Reflexu dlouhodobě vysoko hodnotí právě dlouhé a názorové články, které jim časopis nabízí a to se nezmění.

„Názory, které jsou fundovaně a dobře argumentované a zpracované tak, aby dokázaly oslovit opravdu náročného konzumenta, v tištěné podobě mají velkou budoucnost,“ říká Bílek. Klasická žurnalistika tak podle něj rozhodně není v krizi.