„Správní řízení byla až dosud v 17 případech ukončena uložením pokuty České televizi, přičemž výše pokut dosáhla zatím 11,98 milionu korun,“ informuje mluvčí. Příjmy z reklamních znělek byly jako důležitá položka zahrnuty do plánu výnosů ČT na rok 2008. Důvodem je fakt, že ČT využívá placených reklam již od roku 2004 bez výraznějších námitek ze strany RRTV. ČT uzavřela řadu výhodných kontraktů ještě před tím, než znala stanovisko Rady. V uvedeném období považovala reklamu za pořad, neboť se jedná o obsahově souvislou, celistvou a časově ohraničenou část televizního vysílání. Regulační orgán však s tímto tvrzením nesouhlasí a vysílání sponzorovaných reklam rezolutně odmítá.
Česká televize s Radou pro rozhlasové a televizní vysílání složitá jednání během letošního i loňského roku, jak uvádí Ladislav Šticha. Veřejnoprávní médium stále zastává názor, že inkriminovaný druh reklamy vyhovuje právní definici o podstatě pořadu. Tlak RRTV a vzrůstající pokuty mají jediný výsledek - od září se diváci České televize sponzorovaných reklam již nedočkají.