Mediální skupina Goldbach skoupila podíl v ARBOmedia

Praha - Švýcarská mediální agentura Goldbach Media získal necelých 73 procent německé nadnárodní společnosti ARBOmedia AG. Německý mediální gigant má v České republice výrazné zastoupení především jako prodejce reklamního prostoru v některých pražských médiích. Goldbach Media se tak stala jedním z nejmocnějších evropských koncernů na poli médií. Převodní cena zatím žádnou ze stran nebyla zveřejněna.

Podle vlastníc zdrojů má švýcarská skupina zájem o převzetí výrazného internetového pokrytí v české republice, Polsku, Rumunsku a Rusku. „Tímto krokem Goldbach Media dosáhla pozice jedničky mezi poskytovateli marketingových služeb v oblasti online médií ve střední a východní Evropě,“stojí v tiskové zprávě samotné firmy. Ta má zkušenosti s provozováním sítí v Chorvatsku či Slovinsku.

GoldbachMedia se zaměřuje na poskytování odborných služeb v oblasti audiovizuálních či mobilních médií. Realizuje se také v internetovém vyhledávání či reklamě. Od června letošního roku je podíl na vlastnictví společnosti transferován na švýcarské burze.

Skoupená ARBOmedia.net AG je celoevropsky rozšířené mediální zastupitelství, které až doposud působilo nezávisle na velkých korporacích. S jeho pomocí vznikla v ČR první rozhlasová síť i nespočet webových stránek. Své pobočky má v devíti evropských zemích. Do jeho vlastnictví náleží také na 18 televizních stanic a desítky tiskovin.