Polovina českých uživatelů internetu se připojuje z domova

Praha - Polovina všech Čechů se na internet připojuje z domova a téměř tři čtvrtiny využívají jeho služeb každý den či několikrát v týdnu. Podle průzkumu společnosti Median, krerý náleží do celosvětového projektu TGI, je internet k různým účelům využíván 55 procenty české populace. Mezi země s nejvyšším počtem internetových uživatelů v poměru k celkové populaci se zahrnuje Kuvajt s 95 procenty a Jižní Korea s 85 procenty obyvatel.

Kromě domova si Češi nejčastěji prohlížejí internetové stránky v zaměstnání, kde se připojuje čtvrtina uživatelů. Školu uvedlo jako místo připojení 13 procent. Téměř 30 procent dotázaných používá internet několikrát týdně, necelé procento respondentů webové stránky nenavštěvuje nebo na dotaz neodpovědělo.

Projekt TGI ukázal, že dostupnost internetového připojení zřejmě může ovlivnit aktivitu lidí při online nakupování. Například V Jižní Koreji, kde většinu domácností pokrývá širokopásmová síť, již nákup na webu vyzkoušelo 48 procent lidí. Ve Francii se naproti tomu ke svému prvnímu online nákupu zatím neodhodlalo 81 procent lidí, ve Španělsku dokonce 86 procent. V Itálii stále preferuje nákupy v kamenných obchodech 88 procent obyvatel, i když počet uživatelů webu roste. V posledních třech měsících se připojilo na internet z domova 28 procent Italů a počet těch, kteří surfovali na webu denně, se za poslední tři roky zdvojnásobil.

Global TGI síť realizuje ve více než 60 zemích světa spotřební a výzkumné projekty pro majitele značek, média a agentury. Výzkumů se účastní přes 700.000 respondentů po celém světě. V dalších zemích průzkumy pro projekt TGI provádějí licencovaní partneři. V Česku a na Slovensku od roku 1997 s TGI spolupracuje výzkumná agentura Median.