Šíp skončí jako deník, Ringier opět získá monopol v denním bulváru

Praha – Bulvární deník Šíp přestane na jaře vycházet jako deník. Vydavatelství Vltava-Labe-Press se rozhodlo list, kterému výrazně klesá náklad, přeměnit na týdeník. O změně informoval server časopisu Média & Marketing. Jednou týdně v pátek bude Šíp vycházet od března, kdy mu ale ještě zůstane obvyklý novinový formát. Od dubna se z něj stane časopis. Na trhu tak zůstanou pouze dva české bulvární deníky Blesk a Aha, které oba patří do portfolia vydavatelství Ringier.

"Rozhodli jsme se vydávání deníku Šíp tak, jak vychází dnes, ukončit. Chceme jej ale ponechat jako týdeník,“ řekl časopisu Média & Marketing generální ředitel a předseda představenstva Vltava-Labe-Press Miroslav Pavel.

Důvodem změny statusu Šípu může být klesající zájem čtenářů o list. Šíp, který vychází od roku 2005, se v roce 2008 dostal na 42 tisíc prodaných výtisků denně, dříve prodával zhruba o polovinu více. Poklesla také jeho čtenost, v polovině roku činila podle údajů Media projektu přes 200 tisíc čtenářů, na konci roku jich bylo 135 tisíc.

Od března se bude vydávat pouze páteční vydání Šípu, do kterého je vkládán programový TV magazín. Pátečního Šípu se prodává zhruba 80 tisíc výtisků, s tímto číslem je vydavatelství spokojeno. 

Po kratším období soupeření většího počtu bulvárních deníků na českém trhu, se situace vrací do stavu z roku 2004. Tehdy patřil trh bulvárních deníků výhradně vydavatelství Ringier a jeho titulu Blesk. V současné době se prodává ještě deník Aha, ten ovšem také patří Ringieru.

V posledních letech se mu pokoušely konkurovat vydavatelství Ebika Sebastiana Pawlowského, kterému patřil deník Aha, než ho prodal Ringieru, a Stratosféra prostřednictvím deníku Superspy. Nejdéle vytrval na trhu titul Šíp, který se z prostředí tištěných bulvárních deníků stahuje nyní.