Lidé s dobrými nápady dostanou peníze ve svém Dnu D

Praha – Česká televize svoji verzi celosvětově úspěšného pořadu s názvem Den D. Podnikatelé v něm budou představovat zajímavé projekty a ti nejlepší dostanou peníze na jejich realizaci. Rozhodovat má propracovanost projektu a výhodnost nabídky pro investora. První řada projektu přilákala v Česku přes 800 zájemců. Pět investorů jim nabízí od 200 tisíc do 1,5 milionu korun. Po vyřazení méně zajímavých projektů se nakonec do natáčení probojovalo 70 soutěžících.

Podnikatelé se hlásí s projekty z různých oblastí. Zastoupení tu mají služby, gastronomie, zdravotnictví, technika, ale i různé vynálezy a zlepšováky. „Jsou tam také ojedinělé projekty ze šoubyznysu a další projekty ze všeho, co si dokážete představit,“ dodal šéfdramaturg pořadu Jan Souček.

Pro investory jsou zajímavé zejména patentované či jinak chráněné nápady. „Setkání s podnikateli je tak rychlé, že mnohdy jde o intuici,“ přiblížil jeden z investorů Ondřej Bartoš.

Pořad se poprvé představil divákům v roce 2001 v Japonsku a od roku 2005 ho vysílá i britská BBC. Česká televize bude Den D vysílat od 31. března každé úterý od 21:40 na Jedničce.