YouTube a Universal společně nabídnou klipy na webu

Los Angeles - Internetový video-server YouTube a vydavatelství Universal Music Group představily projekt Vevo, který letos pustí na internet celý katalog téměř 10 000 videoklipů Universalu. Příjmy z přehrávání klipů si společnosti rozdělí.

Sledování klipů sice bude bezplatné, bude je však doprovázet reklama až 15 vteřin před spuštěním samotného videa. Přehrávání zajistí kanál Vevo na YouTube a přehrávač, který bude možné spustit na stránkách sociálních sítí i dalších portálech. 

„Jsme přesvědčeni, že video je teď nejlepší příležitost pro tvorbu příjmů,“ řekl viceprezident digitální strategie Universalu eLabs Rio Caraeff. Dodal, že inzerenti v propagaci svých značek raději využívají pro své vzkazy odběratelům právě video. 

Další iniciativou Universalu je funkce v přehrávači, který jedním kliknutím spojí uživatele s prodejnou iTunes od Apple či s Amazon.com, které vydavatelům většinu z tržeb za hudbu přeposílají. Hudební klipy se ale zatím neprodávají. 

Universal dá do projektu desítky milionů dolarů a bude jediným majitelem služby Vevo. YouTube patřící internetovému gigantu Google poskytne projektu technologie. Universal patří do francouzské mediální skupiny Vivendi a je největší nahrávací společností na světě. 

Manažeři Googlu uznávají, že předchozí partnerské vazby YouTube provázelo napětí a občas i právní spory. Skutečné partnerství, jaké nabízí model Vevo, z nich ale nebylo žádné. Například Warner Music loni v prosinci z YouTube odešel s tím, že služba nevyplácela jeho, umělce ani autory dostatečně.