Duhová kulička je ojedinělý projekt, který se po dlouhá léta zabýval problematikou dítěte a reklamy. Jejím cílem bylo upozornit, že média a reklama nemusejí být pro rodiče pouze strašákem, nýbrž při správném přístupu mohou novou generaci vychovávat a pomoci jí lépe se orientovat v mediálním světě.
„Trend směřuje k tomu, že se děti čím dál tím více dívají na televizi, surfují po internetu a jsou stále častěji v přímém zásahu všech reklamních sdělení, bez rozdílu, zda-li jsou cílovou skupinou, nebo ne,“ upozornila Fišerová. Proto se organizátoři letošního ročníku rozhodli hodnotit etičnost reklamy celkově, bez ohledu na to, zda je primárně určena dětem.
Hlavním bodem doprovodného programu festivalu reklamy je dvoudenní odborná konference, zaměřující se na mediální výchovu, etickou zodpovědnost reklamního tvůrce a nové trendy v reklamě. Vystoupí zde například kreativní ředitel Euro RSCG Michal Šiml nebo Vladimír Bystrov ze společnosti Bison & Rose. V části konference věnující se mediální výchově promluví mimo jiné také Ladislav Šťastný, ředitel Rady pro reklamu, Elizabeth Gumpová z Columbijské univerzity či Roman Šantora pracují na programu Media Smart.