V dubnu nadále klesal prodej deníků, ale jenom málo

Praha – Celkový průměrný prodaný náklad všech deníků v dubnu mírně klesl na 1,381 milionu výtisků denně. Uvedla to dnes Unie vydavatelů s odvoláním na údaje Kanceláře ověřování nákladu ABC ČR. V předchozím měsíci se denně prodalo průměrně 1,402 milionu výtisků, tedy o 1,5 procenta více. V dubnu byla nejzásadnější příčinou poklesu přeměna deníku Šíp na týdeník. Po jeho odečtení vzrostl náklad jednotlivých titulů o necelých dvacet tisíc výtisků. V meziměsíčním srovnání rostl průměrný denní prodaný náklad u titulů Mladá fronta Dnes, Sport, Aha! a Blesk.

Meziročně v dubnu klesl průměrný prodaný náklad deníků o 10,3 procenta. Meziroční srovnání s dubnem 2008 je ovšem ovlivněno zmíněným přestoupením Šípu mezi týdeníky. Vývoj meziročního poměru prodeje deníků bez Šípu ukazuje, že se údaj v roce 2009 po měsících relativně zlepšuje, poznamenala unie.